Намаляващите цени на OLED телевизорите доведоха до повече от двукратен ръст в продажбите през третото тримесечие, според нов доклад на анализаторската компания IHS Markit.
В периода юли-септември на глобалния пазар са доставени 341 хиляди OLED телевизора, което е със 140% повече, в сравнение със същия период на миналата година, когато продажбите се изчисляваха на 143 хил. броя.
Спрямо предходното, второ тримесечие на 2017 г., бизнесът с OLED телевизори бележи ръст от 20,8% – в периода април-юни на световния пазар бяха доставени 282 хиляди броя телевизори с органични светодиоди, сочи анализът.
Основен принос за ръста на пазара има корейската компания LG Electronics, която се явява най-големият производител на OLED телевизори в света. IHS очаква през настоящото тримесечие лидерът да продаде 247 хиляди OLED телевизора, бележейки ръст от 86,7% на годишна база.
Постепенно пазара на OLED TV усвояват и други производители. От март 2017 г. в играта се включиха Sony и Toshiba, а през юни към тях се присъедини и Panasonic. Освен това нарастват стремително доставките от китайските компании Changhong и Skyworth, които пуснаха своите първи OLED модели още през 2014 г.
Според анализаторите, производствената стойност на OLED панелите постепенно намалява, което води до понижаване на цените на OLED телевизорите. Така например, през 2013 година 55-инчов OLED TV на LG струваше около 13 300 долара, докато сега цената е към 3200 долара.
Сегашният ми LCD LED телевизор кара 5 години без да е мръднал в цветовете.
Очаквам някой OLED да потвърди такъв живот на панела си, ПОНЕ…
а не 24 месеца гаранция във хипермаркета и после си го чукай в главата