Конкуренцията на пазара за таблети и трудното разграничаване на продуктите подтикна производителите към стратегия за увеличаване на продажбите, базирана на по-ниски цени. Това се отрази силно на много китайски производители, които предлагат т.нар. безименни устройства (no-name, или white-box), и те вече се насочват към други пазари.
Пример за голям бранд, който изтласква от пазара безименните таблети, е онлайн търговецът Amazon със със своите 7-инчови устройства за $50 и 8-инчови за $80. Очаква се, че с подобни цени Amazon ще увеличи драстично продажбите си на таблети през традиционно силното четвърто тримесечие на годината.
Още един фактор, който подтиква производителите на безименни таблети да преминат към други продукти, е натискът от страна на смартфоните с големи екрани, отбелязва Digitimes.com. Допълнителен натиск оказва поскъпването на някои компоненти като дисплеи и памети.
Челната тройка сред производителите на таблети тази година формират Apple, Samsung и Amazon, по данни на Digitimes Research. Компаниите, които напускат пазара на таблети, се ориентират към бизнес с портативни колонки, носима и автомобилна електроника.
А дали не е била това целта? Създаване на евтини безименни устройства с цел намаляне цената до реалната на “именните” такива