
Конкуренцията на пазара за таблети и трудното разграничаване на продуктите подтикна производителите към стратегия за увеличаване на продажбите, базирана на по-ниски цени. Това се отрази силно на много китайски производители, които предлагат т.нар. безименни устройства (no-name, или white-box), и те вече се насочват към други пазари.
Пример за голям бранд, който изтласква от пазара безименните таблети, е онлайн търговецът Amazon със със своите 7-инчови устройства за $50 и 8-инчови за $80. Очаква се, че с подобни цени Amazon ще увеличи драстично продажбите си на таблети през традиционно силното четвърто тримесечие на годината.
[related-posts]
Още един фактор, който подтиква производителите на безименни таблети да преминат към други продукти, е натискът от страна на смартфоните с големи екрани, отбелязва Digitimes.com. Допълнителен натиск оказва поскъпването на някои компоненти като дисплеи и памети.
Челната тройка сред производителите на таблети тази година формират Apple, Samsung и Amazon, по данни на Digitimes Research. Компаниите, които напускат пазара на таблети, се ориентират към бизнес с портативни колонки, носима и автомобилна електроника.

1 коментар
А дали не е била това целта? Създаване на евтини безименни устройства с цел намаляне цената до реалната на “именните” такива