Microsoft спира контролерите Kinect

Идеите, заложени в Kinect, оживяват в различни устройства, вкл. iPhone X

Microsoft съобщи, че спира продажбите на контролера Kinect, който се използва за управление с жестове в геймърски конзоли и други приложения.

От излизането си на пазара през 2010 г. досега са продадени около 35 млн. устройства Kinect, проектирани първоначално за конзолите Microsoft Xbox 360. Впоследствие технологията намери приложение и в други проекти, вкл. в новия Apple iPhone X, който се очаква скоро на пазара.

Но неуспешният опит на Microsoft да разшири значително кръга от потребители на Kinect с конзолата Xbox One доведе до това, че компанията изключи контролера от задължителния комплект за доставка и да съкрати програмата за поддръжка на Kinect, което направи устройството по-малко привлекателно за производителите на софтуер.

Все пак, през годините около Kinect се сформира общност от потребители и разработчици. Отчитайки това, Microsoft обещава да продължи да предоставя техническа поддръжка на Kinect потребителите.

Същевременно, идеите на Kinect оживяват в други устройства. Така например, Microsoft използва технологията в очилата за допълнена реалност HoloLens и камерите Windows Hello.

Аналог на Kinect се очаква и в смартфона iPhone X. Преди четири години Apple закупи компанията PrimeSense, разработчик на технология за пространствено въвеждане на информация, която послужи като основа за Kinect. Технологиите на PrimeSense се използват в камерата TrueDepth, с помощта на която iPhone X реализира функцията за разпознаване на лица Face ID.

Коментар