Около 70% от българите използват често интернет за лични цели. За сравнение, в глобален план този показател е 82%, сочи проучване на Kantar TNS по поръчка на Google за особеностите в поведението на интернет потребителите в България на възраст над 16 години, в сравнение с нагласите на гражданите от 63 държави.
Най-активните потребители са във възрастова категория 25-34 и 35-44 години (съответно 22% и 23%). Въпреки очакванията, че младите са по-редовни потребители в интернет, разпределението по възрастови групи е относително еднакво. Интернет е среда, която позволява на хора от различни възрасти да комуникират.
Днес българинът има средно по 2,4 устройства, свързани с интернет, сравнено със средно 2,3 през миналата година, показват данните от аналитичния онлайн инструмент на Google – Consumer Barometer.
Българите използват все повече устройства, за да се свързват с интернет: 55% използват смартфони, сравнено с 53% през 2016 г.; 34% ползват лаптоп; 7% използват смарт телевизори. В допълнение се използват нетбуци, хромбуци, електронни четци, смарт часовници и тракери, които също са свързани с интернет.
Все по-голям брой българи използват смартфони за връзка с интернет. През 2017 г. 41% от потребителите използват наравно компютър и смартфон за връзка с интернет, сочат резултатите от проучването.
Поведението на потребителите в България съвпада със световните тенденции – 83% използват интернет за намиране на информация, 80% за забавление, 60% с цел решаване на конкретна задача, 28% качват съдържание в интернет, а 30% публикуват решения на проблеми, с което помагат на други потребители онлайн.
Поне веднъж в месеца 70% от българските потребители търсят информация за стоки и услуги онлайн, 62,5% търсят конкретно място и маршрут, а 48% правят онлайн покупка. Най-често онлайн българите: използват търсачка – 87%, свързват се със социални мрежи – 83%, гледат видео – 83%.
„Това проучване показва появата на нов тип потребител – onliner – и изследва теми като промените в екосистемата на устройствата, скорошните промени по отношение на видео съдържанието и това, което бъдещето ще ни покаже за потребителските технологии”, коментира резултатите Наталия Коробко, мениджър бизнес развитие на Google за България.
По нейните думи, употребата на мобилни устройства продължава да се покачва, което оказва влияние върху общуването между хората, както и върху „интеракцията” с дигиталния свят. „За да останат на гребена на вълната, сега е моментът компаниите да проучат как тези нови възможности могат да подкрепят както потребителите, така и бизнес целите”, допълни Коробко.