Интересът към таблетите отслабва

Apple продължава да доминира при таблетите със своя iPad, но пазарът като цяло е в отстъпление

Потребителите губят интерес към таблетите, показват данни на анализаторските компании. Продажбите на световния пазар продължават да намаляват, съгласно нов доклад на IDC за третото тримесечие на годината.

В периода юли-септември в глобален мащаб са доставени около 40 млн. таблета, което е с 5,4% по-малко, в сравнение с третото тримесечие на миналата година, когато бяха продадени 42,3 млн. устройства.

Спадът при таблетите се обяснява с нарастващата популярност на смартфоните и фаблетите, както и със стабилизирането на пазара на традиционни компютри. Освен това потребителите не бързат да обновяват вече наличните си таблети, коментира IDC.

Безспорен лидер на пазара за таблети е Apple с продажби в размер на 10,3 млн. броя iPad през третото тримесечие. Делът на американската компания е нараснал за една година от 21,9% до 25,8%.

Второ място заема Samsung с 6 млн. продадени устройства. Корейският производител контролира 15,0% от пазара, спрямо 15,4% година по-рано.

Трети е онлайн търговецът Amazon, чиито продажби възлизат на 4,4 млн. броя през тримесечието, а делът на компанията се е увеличил от 7,5% до 10,9%.

В топ 5 намират място още Huawei и Lenovo, които в периода юли-септември са продали по 3,0 млн. таблета. Делът на Huawei се е увеличил от 6,0% до 7,5%, докато Lenovo бележи ръст от 6,5% до 7,4%.

На всички останали доставчици се пада една трета от световния пазар, което в брой е еквивалентно на 13,3 млн. таблета, сочи анализът на IDC за третото тримесечие.

Коментар