Продават се по-малко, но по-скъпи таблети

Amazon расте най-бързо на пазара за таблети в Западна Европа

Западноевропейският пазар на таблети е намалял с 5% по брой продадени устройства, но в същото време се е увеличил като стойност, сочи анализ на IDC за третото тримесечие на годината.

В периода юли-септември в Западна Европа са доставени около 7,8 млн. таблета, спрямо 8,2 млн. година по-рано. Приходите от продажби на таблети са нараснали с 5,2% в доларово изражение и практически остават непроменени в евро за разглеждания период.

Лидер в региона е корейският производител Samsung, на който се падат 23,2% от доставките през третото тримесечие, спрямо 20,5% година по-рано. На второ място е Apple, чийто дял се е увеличил от 21,9% до 22,6%, сочат данните на IDC.

В челната тройка влиза Lenovo с дял от 9,4%, следвана от Amazon (8,8%) и Huawei (4,4%). Най-висок ръст (+69%) демонстрира Amazon, докато Apple се представя най-зле по този показател с 2% спад в продажбите на iPad.

Сегментът на корпоративните таблети продължава да расте – продажбите през третото тримесечие са са увеличили с 3,4%, докато потребителският пазар регистрира спад от 7,1% за разглеждания период.

Коментар