Почти всяка Tesla слиза от конвейера с дефект

Повечето електромобили Model S и Model X, слизащи от конвейра, имат дефекти и преди да бъдат доставени на пазара се ремонтират

Стремежът на Tesla да задоволи в срок огромното търсене на електромобили й коства сериозни главоболия. Почти всички машини, които слизат от конвейера, постъпват за ремонт, съобщи Ройтерс, позовавайки се на бивши и настоящи служители в компанията.

Поради ускорените темпове на производство, повечето електромобили Model S и Model X, слизащи от конвейра в завода във Фримонт, Калифорния имат едни или други дефекти и преди да бъдат доставени на клиентите или дилърите, се ремонтират. Проверките на качеството установяват, че дефектни са 90% от новите електромобили на Tesla.

С подобни проблеми компанията се сблъска още през 2012 г. Според служители на Tesla, в повечето случаи става въпрос за различни малки проблеми от рода на драскотини, които се отстраняват на място. Срещат се обаче и дефекти, които се отстраняват в специални помещения, наречени дворове – броят на машините в един такъв двор е превишил 2000.

По-конкретно, съобщава се за незатварящи се врати, проблеми с интериора, липсващи детайли, проблеми с уплътненията и др. Освен това работниците са били заставяни да продължат работа, дори когато има проблеми с конвейера. В резултат на това, колата може да напусне завода без предно стъкло или броня, ако те липсват в склада, и след това да бъдат монтирани.

Самата компания твърди, че не извършва никакъв ремонт след конвейвера. Обяснението е, че контролът на качеството е много висок и всички машини се изпращат на допълнителна проверка и отстраняване на дребни неизправности, ако има такива. Според официалната версия на Tesla, в повечето случаи отстраняването на дефектите отнема само няколко минути.

Tesla обаче е отказала да предостави своите вътрешни отчети за контрола на качеството. За проблеми с вече пуснатите в продажба електромобили пък алармира неотдавна изследване на  JD Power. Бяха открити драскотини, твърде големи празнини между панелите на каросерията и други недостатъци.

Но в общи линии, компанията се справя с дефектите от производството преди да пусне колите на пазара. Във форумите за Tesla електромобили наистина може да се намери информация за дребни проблеми, но нищо повече от това.

Коментари по темата: „Почти всяка Tesla слиза от конвейера с дефект”

добавете коментар...

  1. Anonymous

    03/12/2017 12:09 – изключително точен коментар.

  2. хаха

    Интерестно ми е примерно, догодина по това време, ако Тесла са продали 300/400 хиляди(а защо не и повече) модел 3, какво ще кажат “Anonymous” и “Ало, “странно…””. Нямат никакви доводи за глуповатия си хейт и се държат точно като платени тролове. Тесла ускориха прехода към електрически коли поне с десетилетие. Дано се появи конкуренция за да не се получи следващия VW.

  3. анонимен

    Успехът на Тесла и в момента не е на пазарен принцип. Ползва се с държавна потдръжка на всякакво ниво. Дори с политическа потдръжка в много страни. Колите му навсякъде са финансирани от държавите. Само слуха, че САЩ ще спрат да финансра покупката им свали акциите му с 50%. Ами ако спрат?

  4. nov

    А не ви ли се струва, че тъй като ттт е американска фирма може да получи подкрепа от държавата и така успехът и в бъдеще да не е на пазарен принцип.

  5. Anonymous

    Мъск разчита на ефекта на Дънинг-Крюгер – колкото си по-некомпетентен, толкова по-уверено вярваш във верността на преценката си. Потвърждението виждаме и тук – елементарните мисловни кубчета, които Мъск подава чрез некоректните си твърдения, създават и някои люде убедеността за дълбоко разбиране на материята.

    Визирам най-вече господина по-долу, дето набързо реши световните проблеми със забраната на ДВГ, но и другите, неспособни да погледнат критично на яловата идея в Tesla Motors. Самият факт, че можеш сериозно да пренебрегнеш научния, технологичния, производствения и финансов потенциал на традиционните автомобилни производители в света, за да дадеш доверието си на някакъв си… хайде за благозвучие само, да го наречем “визионер”, говори за една наивна незрялост. За съжаление, ако господата Дънинг и Крюгер са прави, тези наивни люде никога няма да могат да си дадат сметка за степента на тяхното лекомислие.

  6. Ало, "странно..."

    Аман от фанатизирани глупости и откровени неистини! Гръмките празнословия на кумира ти вече не могат да излъжат и баба ти, време е да прогледнеш и ти… ако можеш да се отървеш от маниакалното си заслепение, разбира се…

    Има хитреци, които инвестират в началото на една пирамида и се измъкват с печалба. Други отчаяно се противопоставят на здравия разум и продължават екзалтирано да вярват в небивалиците, чак докато застанат пред краха на лъскавите мечти. Е, има и безнадеждни случаи, които дори и след това обвиняват “жестокия свят”, а не мошеника, подиграл се с доверието им.

  7. странно...

    Стига с тези неинформирани, хейтърски коментари. Тесла НЯМА маркетинг отдел. Единствения маркетинг, който имат е това, че Мъск излиза два пъти в годината да съобщи нещо и хората са впечатлени. Тва, че четете глупостите на платените лобисти и им се връзвате си е ваш проблем. Коментарите не биха били толкова смешни преди преди 5 години, когато излезе модел S. Сега обаче, когато модел S размаза всички автомобили във високия клас (с продажби повече от на BMW, Mercedes и Ауди) са безмислени. Реално Тесла си е много печаливша компания, и ако не инвестираше милиарди във фабриките си и за нови разработки нямаше да четете, че е на загуба. Тези инвестиции обаче си имат цел. Вярно е, че в момента имат проблем с производството на модел 3 и то е заради доставчик, който може и да е саботьор. Тези проблеми вече се решават и хората се надяват съвсем скоро да си постигнат целите. Но дори и наистина да фалират не разбирам всичкия този хейт. Те вече постигнаха супер много. Логично би било да подкрепяме нещата, които правят, а не се връзваме на боклиците които бълват останалите компании и произвеждат електромобили толкова качествени и такива бройки, колкото да си отбият номера.

  8. анонимен 2

    Ситуацията с опита на Мъск с производството е такава, че дори не знае кого да си наеме за да му организира производството. Или не желае да му плаща, поради което този някой не се хваща да работи там. Или, най вероятно, този някой е инженер и знае, че с шеф с маркетингови наклонности производство не се организира. Защото маркетинга ще обере парите, а инженера работата.

  9. анонимен 2

    Мъск направи революция колкото Епъл – и преди тях имаше други и с тях има други и след тях ще има други. Нали Мъск пусна всички патенти на тесла за свободно ползване и говореше, че това щяло да доведе до бум в технологиите. Какво стана 3 години след това? Нищо. Тесла ползва разработки от учебниците и ги обявява за революционни. Единственото му състезание е с инвеститорите. Да ги изпревари с “нова” идея преди да сас е усетили, че старата не бива. А явно няма инженери всред тях. Мъск няма никакъв опит в организиране на производство, особено пък на такова, в което инвестициите са десетки милярди. Няма идея от логистика, организация, доставки, транспорт и т.н. Това, което се случва в момента там е в последствие от това. Успех мъ желая. И на инвеститорите му…

  10. Не съм шофьор

    Не забравяйте, че колкото и да са затънали от Тесла Мъск направи революцията, която познаваме в днешен ден и отъпка пътя за другите

  11. fsociety

    Мъск се надпреварва с времето, но има и ще има много трудности! Двигателите с вътрешно горене просто трябва да се забранят! Нека се ползват по състезания, самолети, кораби, но просто става твърде много и ако се ползват от цял свят! Мръсният въздух е от главните проблеми в болното общество, така, е че е време да го приемете! Но големите концерни няма как да го пуснат толкова лесно! Все пак това е голям залък от тяхната храна!

    Но за да ви го кажа по друг начин, Вие ремонтирате ли вашите коли? да и то много често! “Консумативите” са повече от накладки и свещи вече нали? Да не споменавам и за всички нови модели коли които ви задължават да се отремонтират в оторизиран сервиз иначе ви пада гаранцията. Много познати със скъпи возила над 200 000лв постоянно са в сервиз за това за онова, но при тях никой не пише статии нали?

    Ето и още малко любопитна информация -> Нима като си харесате автомобил(по външен вид 1воначално), не търсите информация за него? Влизате във форума и разбирате на всеки двигател къде са най-големите болки, на кой модел/коя година какви болежки има…. на уж перфектните коли! Нима след толкова години еволюция и такова ниво на производство не можем да създадем кола с вътрешно горене която няма проблем с верига, ролка, бутала, скоростна кутия, окачване и всякакви други проблеми? Можем, но някой ни нарежда да не го правим!

  12. Anonymous

    Тесла е повече маркетингов продукт, отколкото технически. Всъщност нелицеприятната истина е, че рекламият балон няма каквото и да е техническо покритие, а не можеш вечно да залъгваш хората с гръмки приказки. Все някога, дори и сред продуханите мозъци на вярващите в непогрешимия гений на Мъск наивници, настъпва отрезвяване и нещата взимат логичния си ход.

  13. _

    Тесла няма да ги бъде още дълго. Продължават да харчат безумни пари и да се закопават. Производството им е смешно – за Q3 2017 (четиримесечие) са произвели под 300 броя от Модел 3, при обещани 5000/седмица пред инвеститорите.

    През това време големите производители вече имат изградена стратегия и напредват със сериозни темпове. През следващите 2 години всички европейски производители ще предлагат повечето си модели във варианти хибрид, и електрически.

    Единственото съществено, с което Тесла можеха да се похвалят, беше автопилота. Но, европейските компании взеха да ги изпреварват, Ауди са на 3-то ниво на автономност докато Тесла все още са на 2-ро.

  14. Anonymous

    Тесломаните няма да преглътнат това оплюване на кумира си 🙂

Коментар