Изкуствен интелект избира подаръците вместо нас

Умни устройства с достъп до виртуални помощници от рода на Google Home ще има в 55% от американските семейства към 2022 г., сочи прогноза

Проучване сред потребители, ползващи устройства с достъп до виртуални помощници, показва, че изкуственият интелект все по-често заменя хората при избор на подаръци.

Оказва се, че 38% от американците вече се доверяват изцяло на виртуалния помощник при избор на подарък, в сравнение със 17% преди една година, сочат резултатите от изследването на SAP Hybris Labs.

При покупка на подарък за близки и приятели, 16% от потребителите се обръщат за помощ към изкуствен интелект. 15% от анкетираните ползват ИИ за сравнение на цени и намиране на по-добри условия, а 7% разчитат на виртуалния помощник при покупки за себе си.

46% от хората, които вече са използвали изкуствен интелект при избор на подарък, планират и в бъдеще да се доверят на виртуалните помощници. Удобството е най-често споменаваното предимство на покупките с помощта на ИИ.

Резултатите от проучването потвърждават, че интересът към изкуствения интелект от страна на търговците е напълно оправдан. Компаниите, които вече развиват това направление, са на верния път, отбелязват анализаторите.

Същевременно, прогноза на Juniper Research сочи, че към 2022 г. умни акустични системи с достъп до виртуални помощници – като Amazon Echo, Google Home и Sonos One – ще има в 55% от американските семейства.

Коментар