Периодът на глобална финансова криза е идеален за стартиращи уеб компании. Това твърди Кевин Роуз, основател на популярната социална мрежа за споделяне на новини Digg, цитиран от Асошиейтед Прес.
На конференция за Уеб 2.0 технологии в Сан Франциско интернет предприемачът заяви, че в условията на финансови затруднения на пазара има по-малко конкуренти, поради което новите проекти ще получат по-голямо внимание. В частност Роуз визира уеб начинанията.
Сега е знаменателно време да се предприеме нещо ново, казва Кевин Роуз. Финансирането на уеб компаниите, ориентирани към потребителите, намалява и следователно се появява много свободно място за нови играчи.
Винаги е лесно да стартираш нова компания, когато пазарът не се развива твърде бързо, смята основателят на Digg.
Популярните сега социални мрежи, като Digg, Facebook и Flickr бяха пуснати през 2004 година, когато предприемачите изпитваха трудности да получат финансиране за своите проекти, насочени към обикновените интернет потребители.
Digg, например, почти не срещна конкуренция в първите 6-8 месеца от своето съществуване, получи голямо внимание от пресата и формира около себе си общество от потребители.
Кевин Роуз приканва младите интернет предприемачи да се учат от неговия опит. Първоначално той е работил по Digg вечер и през почивните дни, като е ползвал евтин труд на канадски разработчици. През останалото време Роуз се е занимавал с основната си работа.
По пътя на спестяванията и икономиите от труд Роуз е успял да създаде и развие сайта Digg. Проектът е струвал на Кевин само няколко хиляди долара, тъй като голяма част от работата той е свършил сам.
Визирайки бъдещето на интернет комуникациите, Роуз категорично смята, че електронната поща е мъртва. Той, например, ползва услугата Twitter и съветва младите компании да водят собствени блогове, за да привлекат повече потребители съм продуктите и услугите, които предлагат.