На пазара за телевизори тази година най-висок ръст в търсенето ще регистрират моделите от висок клас, прогнозира нов доклад на анализаторската компания IHS Markit.
Докладът сочи, че доставките на премиум телевизори с диагонал на екрана 75 инча и повече ще нараснат през 2018 г. Подобни телевизори се радваха на по-голяма популярност в края на миналата година, отколкото в началото – продажбите през третото тримесечие достигнаха 290 хил. броя, в сравнение със 172 хил. през първото.
Като цяло, пазарът на телевизори тъпче на едно място, в частност заради все още нарастващата популярност на смартфоните. Но същевременно се наблюдава засилващо се търсене на премиум телевизори – именно те демонстрират най-висок ръст на пазара.
Лидер в сегмента на телевизорите от висок клас е Samsung, който е продал 152 хиляди премиум модела с диагонал 75 инча и по-голям през третото тримесечие на 2017 г. Делът на подобни телевизори в асортимента на Samsung се е увеличил от 3,2% в началото на годината до 8,1% в края.
Второ място при премиум телевизорите държи японският производител Sony с продажби в размер на 80 хиляди броя в периода юли-септември 2017. В топ 3 се позиционира и корейският производител LG, който е доставил 35 хиляди премиум модела през тримесечието.
Да живее Samsung и Sony