Под $500 годишен разход за електромобил в САЩ

Електромобилите са по-икономични за експлоатация от ДВГ колите, според научно изследване

Експлоатацията на електрически автомобили излиза значително по-евтино, отколкото на традиционните превозни средства с двигатели с вътрешно горене, показва анализ на Института за изследвания на транспорта към Мичиганския университет.

Твърди се, че средният годишен разход за електромобил в САЩ е около 485 долара. За сравнение, експлоатацията на автомобили с вътрешно горене коства на техните собственици средно $1117 на година.

Тези стойности се базират изключително на цените на електричеството и горивата. Изгодата от електромобилите е очевидна – експлоатацията им е над два пъти по-евтина, в сравнение с традиционните машини.

Но изследователите подчертават също, че електромобилите са по-изгодни и по отношение на техническото обслужване. Това се обяснява с по-малкото движещи се части, отсъствието на изпускателни системи и т.н.

Продажбите на електромобили нарастват в САЩ и по целия свят. През първите девет месеца на миналата година на американския пазар са продадени 142 514 електромобили, докато през цялата 2016 г. са реализирани 158 614  броя.

Коментари по темата: „Под $500 годишен разход за електромобил в САЩ”

добавете коментар...

  1. до Димитър Иванов

    Големият принос на Тесла е, че създадоха стимул. В продължение на 10 години всички големи производители бяха в отрицание. Смееха се подиграваха се и казваха, че няма да се получи, което е нормално де това е бизнес за трильони. Ако потърсите в интернет, колко печели голямата петролна индустрия ще намерите тук там някви милиончета и никаква конкретна информация. Но ако поровите малко повече и намерите как го изчисляват някои хора този пазар ще се впечатлите от суми като 5 трилиона на година. Пак ще повторя – пет трилиона на година. Всяко едно мъничко забавяне на прехода към електромобили им носи трилиони и могат да си позволят да похарчат милиарди за да постигнат това забавяне, но му се вижда края. Започнаха дела към големия нефт вече от цели държави за подвеждане на хората че нещата не са толкова опасни. Тези дни обявиха, че щата Ню Йорк и още няколко други завежда дела. Сега автомобилните производители се обърнаха на 180 градуса и казват, че ще бъдат номер едно при електромобилите :). Всички са обявили модели за 2020 и се държат така сякаш те са измислили всичко. Последни бяха тойота, които уволниха голяма част от мениджърите си наскоро. Признаха си и че са се объркали и с водородните автомобили и.т.н…

  2. Да бе

    Тесла модел 3 струва 35000$

    Има 350 км пробег с едно зареждане. 8г./250 000км гаранция за задвижването – от батерията до гумите. Двигателят е проектиран за 1,6 милиона километра без нужда от обслужване.

    Само горивото за 250 000км е 40 000лв спрямо 5000лв за ток. Определено има сметка!

  3. Anonymous

    Не мога да се начудя на наглостта на лъжливата пропаганда. Не ти трябва дори прогимназия, за да вземеш калема и да си сметнеш сметките сам. Няма никаква сметка в електромобила, а и в близките десет години няма да има. Келепирът е за корумпираните политици, които ще ни натресат да плащаме тройно, докато се возим на някакви уродливи подобия на инвалидни столове. Чака ни принудата да купуваме погнусяващи примитвни изгъзици, като Рено Туизи например, за по 30000 лв., при това без климатик, без пасивна сигурност, без каквато и да е нормална екстра. На всичкото отгоре грозния таралясник най-много на всеки 50km трябва да се зарежда, за да не останеш на пътя…

  4. Димитър Иванов

    До ….. – какъв е най-големия принос на Тесла според теб, защото не си довършил.

    Признавам не знаех, че батериите на Тесла имат 8 години гаранция. Но тук важния въпрос е – при променлив климат какво се случва с мощността на батериите след 3-тата, 5-тата и седмата година? Ако драстично намалява заряда дали ще признаят гаранцията? Въпрос 2 – какво се случва ако 4-5 месеца трябва всяка сутрин да плиш на минусови температури? Да не говорим вече на -10-15 градуса. В Америка повечето хора си имат гаражи с отопление вътре. Не казвам, че Тесла са ужас или нещо такова, просто питам някой, който знае да напише, или самия сайт да пусне една статия за това.

  5. .....

    Проблема на Тесла е, че към момента не може да произведе толкова автомобили за колкото има резервации. Даже и след година няма да са произвели тези, които са резервирани към този момент. Хибридите на изживяване. Батериите са си добре. Вече има коли на по 400 000 км. А и в тази насока вече има много подобрения, които в следващите години ще видим. И това е само, защото се създаде стимул. Най – големия принос на Тесла не е, че създадоха добър електрически автомобил. Много други можеха да го направят, но нямаха желание. Това, което се случва в момента можеше да се случи и преди 20 години.

  6. Anonymous

    Всички Тесли вече идват с 8 години гаранция на батериите. Както и да я експлоатираш, ако откаже ти я подменят. За момента това е единствения електромобил, който си заслужава парите. И да, скъпи са, но това е висок клас автомобил и не е по-скъп от такъв от същия клас с ДВГ

  7. _

    Димитър,

    Спрях се по-специално на Тесла, тъй като те са най-добре известният производител на електромобили. Те са и единствените, които продават в луксозния сегмент, всички останали прават само малки електромобили. Също така, имат и някаква натрупана история, за разлика от останалите, т.е. може да се прави реален анализ на предлаганите продукти.

    Казано иначе, писах за Тесла, но всичко важи и за останалите електромобили. Статията също коментира електромобилите като цяло.

  8. Блабла

    Батерия плюс газова турбина, това е най доброто по мое мнение. Газоваъа турбина може да работи и на въглища.

  9. Димитър Иванов

    Всичко, което пишеш и доста разумно. Разбира се, и в САЩ също има огромна територия с променлив и зимен сезон

    Но, реално мисля, че му е предостатъчно на Мъск да пласира коли в регионите с балансиран климат ;). Особено следващите 5 години от развитието на Тесла.

  10. _

    За 5-годишен период на експлоатация тези спестявания + държавните субсидии не компенсират първоначалната надценка на тези автомобили.

    При 10-годишен експлоатационен период човек излиза на нула, ако батериите изкарат толкова.

    Супер, но се оказва, че доста собственици на Model S, си юркат колите сериозно, редовно ползват super-chargers и в крайна сметка съсипват батериите далеч по-бързо от официално обявения и очакван живот. Много собственици сменят батерии на горе-долу на 2 години.

    Но, дори при нормална експлоатация, батериите няма да изкарват повече от 5-7 години, въпреки обещанията на Мъск. Защото той живее в Лос Анжелис, където климатът е изключително стабилен. Не живее в Европа, където зимите е*ават майката на всякакви батерии, особено в по-северните държави.

    Тук се намесва и цената на тези батерии – направо е безобразна. И дъълги години ще остане прекалено висока. Т.е. електромобилите 2ра ръка ще са прекалено скъпи, най-малкото заради необходимостта да смените батериите.

    Засега единственият разумен път напред са хибридите – батерия + ДВГ генериращ ток, който движи колата. ДВГ винаги работи в оптимален режим, няма скоростни кутии диференциали да отнемат от мощността му; В същото време е сравнително батерията е малка и не се разчита прекалено много да съхранява ефективно енергия, служи по-скоро като временен буфер за енергия от ДВГ и регенерация.

Коментар