Двукратен ръст на пазара за геймърски монитори

Продажбите на компютърни монитори като цяло намаляват от 2010 г. насам и на този фон производителите се насочиха към нишови продукти, в частност за геймърите, където се наблюдава ръст, отбелязва нов анализ на TrendForce.

Сегментът на геймърските монитори расте вече няколко поредни тримесечия и тази тенденция ще се запази и занапред. В рамките на настоящата година се очаква увеличение на продажбите с 40% до 3,5-3,7 млн. броя, сочи прогнозата на TrendForce.

През миналата година са продадени 2,5 млн. геймърски монитора, или два пъти повече отколкото през 2016 г. При това, към този сегмент от пазара TrendForce отнася само мониторите с кадрова честота над 100Hz, т.е. анализът не отчита някои модели, ползвани за игри.

Лидер на пазара на геймърски монитори е тайванската компания Asus, делът на която през миналата година възлиза на 30% от всички продажби. В топ 5 попадат още BenQ, AOC, Philips и Samsung.

Прави впечатление, че през миналата година Samsung е увеличила пазарния си дял до 13%, в сравнение с 5% година по-рано. Анализаторите от TrendForce изтъкват и ръста на тайванския производител MSI, но не разкриват точни данни за продажбите и пазарния дял.

Коментар