Половината българи биха дарили излишния си лев

Ако има един излишен лев, всеки втори българин би дарил на човек в нужда

Българинът е щедър и предприемчив, ако се съди по отговорите в анкетата „Какво бихте направили с един лев”, организирана от Виваком в две от най-популярните платформи за масови допитвания – Google Forms и Survey Monkey.

Половината от участниците (48%) са отговорили, че ако имат излишен лев, биха го дарили на човек в нужда. Близо 20% биха се възползвали от промоцията да си купят таблет за един лев, а едва десетина процента биха си купили нещо за себе си.

Една четвърт от участниците са дали собствен отговор, различен от посочените в анкетата. От тях 30 процента също биха зарадвали някого в беда. „Ще купя кокичета от някоя бабка на пазара, за да има и тя 1 лев повече да си купи нещо”, споделя един от участниците.

А друг дава идея как да може да се помогне по-устойчиво само с един лев: „Ще закупя колкото се може повече пластмасови шишета, от които ще взема капачките и ще ги дам в пунктовете за събиране на капачки, които в последствие се превръщат в животоспасяващи апаратури за новородени”.

Според родител, дал отговор в анкетата, няма „нищо по-хубаво от това да видиш щастливите грейнали очички” на своите деца. Затова би дал и последния си един лев, за да ги зарадва. DMS дарителството също е популярно сред българите.

Сред участниците в анкетата не са малко и спестовниците. В около 20 процента от отворените отговори анкетираните биха запазили левчето, биха го скрили в касичка или пък планират да го добавят към спестяванията за лятната почивка.

Предприемчивите участници в анкетата споделят различни идеи как левчето може да се инвестира за по-добра възвръщаемост. Няколко от тях се позовават на познатата история с ябълката: „Ще купя ябълки за лев и ще ги измия и продам за два. След това ще купя ябълки за два и ще ги продам за четири”.

Шегаджиите, които се надяват на късмет от богат роднина, също са споделили мечтата си да се превърнат в богати наследници. „Ще го запазя и след определени години ще го продам като ценна антика”, зарича се един от анкетираните.

Други биха си купили акция, макар и за лев, от големи компании като тази на Илон Мъск. Сред участниците има и такива, които познават добре телеком кампаниите и биха инвестирали в устройство за един лев.

В анкетата участваха близо 400 души и тя се превърна в своеобразно непредставително проучване за нагласите ни в един съвременен свят, изпълнен с технологии, но и със съчувствие към ближния, коментираха организаторите.

Коментар