HMD Global: Скоро ще говорим за „смарт фийчър телефони”

„Сегментът на фийчър телефоните продължава да бележи растеж, а ние сме лидери на този пазар”, заяви Алберто Матроне от HMD Global на среща с журналисти в Барселона

„Много сериозно гледаме на бизнеса с фийчър телефони. Този сегмент продължава да бележи растеж и ние можем спокойно да кажем, че сме лидери на въпросния пазар”, заявиха висши мениджъри от HMD Global – производител на телефоните с марката Nokia – по време на прес-брифинг на Световния мобилен конгрес в Барселона (MWC 2018).

Противно на очакванията, компанията смята да инвестира усилено в устройствата с физическа клавиатура и опростен интерфейс. Отделите за изследвания и разработки (R&D) създават нови функционалности за този род устройства и може да се каже, че скоро ще говорим за „смарт фийчър телефони”, заяви Алберто Матроне от HMD Global на среща с медиите от Централна и Източна Европа.

Въпросният регион е изключително успешен за Nokia, добави той. Обратната връзка за устройствата, продадени през първата година от завръщането на марката, са много позитивни, подчерта Матроне.

Наред с фийчър телефоните, Nokia ще вложи усилия в разработването на модели от т.нар. входящо ниво смартфони – устройства, които се позиционират на ръба между фийчър телефони и смартфони. При по-високия клас телефони желанието на компанията е да „свали” функциите от високия клас модели към устройствата от среден клас.

„Искаме всеки потребител да може да намери в нашето портфолио „своята” Nokia”, сподели Матроне. Лидерството от гледна точка на пазарен дял не представлява амбиция за създателите на устройствата Nokia, стана ясно още от изказванията на  мениджърите на HMD Global.

„За нас е важно постоянно да растем, да увеличаваме дела си”, добави Матроне. В компанията са убедени, че могат да постигнат постоянно увеличаване на дела, благодарение на доброто име на марката.

На журналистически въпрос дали HMD Global не разчита твърде много на старата слава на Nokia вместо да започне да създава собствени иновации, които да отличат устройствата на марката, мениджърът отговори: „Развойните отдели не спят, постоянно работят”.

Коментар