Spotify, най-голямата в света музикална стрийминг услуга с над 70 млн. абонати, подаде вчера заявка за първично предлагане на акции (IPO) и за първи път публикува подробна финансова информация за дейността си.
Оказва се, че Spotify е силно губеща компания. За миналата година чистата загуба на музикалния доставчик възлиза на 1,5 млрд. долара, по данни на CNBC и Ройтерс. Трябва да се има предвид обаче, че 1 млрд. долара от тази загуба се явяват еднократно плащане по сделката с Tencent.
Приходите на Spotify за последната година са в размер на 4,99 млрд. долара, докато през 2016 г. са били 3,6 млрд. долара, което е съществено покачване. Оперативната загуба на компанията обаче остава твърде висока – 461,3 млн. долара за 2017 г.
Въпреки загубите, Spotify вероятно представлява интерес за потенциалните инвеститори. За сравнение, социалната мрежа Twitter излезе на печалба след цели 12 години.
Очаква се в процеса на първично публично предлагане на акции Spotify да бъде оценена в диапазона от 19 до 23 млрд. долара.
Борса – електроно прехвърляне на загубите върху работници( пенсионен фонд) !