Cisco контролира пазара на корпоративни WLAN

Корпоративният пазар на оборудване за безжични локални мрежи (WLAN) продължава да расте, а лидерът Cisco държи близо 44% от продажбите, според анализ на IDC за четвъртото тримесечие и цялата 2017 г.

В периода октомври-декември продажбите на корпоративно WLAN оборудване са се увеличили с 6,5% на годишна база и достигат 1,5 млрд. долара в стойностно изражение. Като цяло за годината, сегментът бележи ръст от 5,7% и възлиза на 5,7 млрд. долара.

Лидер на пазара за корпоративни WLAN е американската компания Cisco. За една година нейният дял е намалял незначително – от 44,0% до 43,6%. На второ място е Aruba-HPE с дял от 14,9%, следвана от Arris/Ruckus с 5,9%. В топ 5 се нареждат още Ubiquiti и Huawei с дялове съответно 5,6% и 5,0%.

В потребителския WLAN сегмент няма ръст през миналата година, в резултат на което страда целият пазар. Общите продажби на корпоративно и потребителско WLAN оборудване през четвъртото тримесечие са намалели с 0,3%, докато за цялата година пазарът бележи символичен ръст от 0,2%.

Приходите само в потребителския сегмент са намалели с 9,8% през четвъртото тримесечие и възлизат на $916 млн. Спадът за цялата година е по-малък – 7,3%, а продажбите се оценяват на $3,65 млрд.

Устройствата по стандарта 802.11ac заемат 40% от продажбите и 69% от приходите в потребителския сегмент. Бавното проникване на 802.11ac и ерозията на цените при 802.11n са ключови фактори са спада в потребителския WLAN сегмент, отбелязва IDC.

Коментар