Потребителите на Android устройства са по-лоялни към своята операционна система, отколкото доверилите се на iOS от Apple, сочи проучване на Consumer Intelligence Research Partners, за което съобщава MacRumors.
Двете най-популярни мобилни платформи се различават силно една от друга. Става въпрос за качества като отвореност и възможност за настройки, темпове на актуализация и редица други показатели. Налице са също различия, обусловени не от самата система, а от едни или други действия на Apple и нейното влияние върху потребителите.
Мнозина считат, че потребителите на iOS са по-лоялни, отколкото потребителите на Android. Но резултатите от изследването на Consumer Intelligence Research Partners свидетелстват точно за обратното.
Според публикуваните графики, промяната в лоялността на потребителите е настъпила още през 2014 г. и оттогава до днес Android уверено изпреварва iOS в това отношение. През 2016 г. платформата на Apple е възстановила част от позициите си в лоялността, но през 2017 г. разликата в полза на Android отново се увеличава.
По-конкретно, в момента около 91% от потребителите на Android са лоялни към тази операционна система, докато iOS може да разчита на лоялността на 86% от потребителите си.
В случая, под лоялност не се разбира желанието на потребителя да остане на същата платформа, а фактът, че текущият смартфон на потребителя е със същата операционна система, с която е бил и предишният му апарат.