Само за няколко години услугите за онлайн видео от рода на Netflix и Amazon Prime Video промениха драстично пазара за разпространение на видео съдържание. В близките години ръстът не само ще продължи, но и ще се ускорява, прогнозира Strategy Analytics.
Приходите от разпространение на видео, вкл. по онлайн канали и физически носители, и съпътстваща реклама възлизат на 70,2 млрд. долара през миналата година. Това е с 29,4 млрд. долара повече, отколкото през 2013 г., сочи докладът.
В близките четири години анализаторите очакват пазарът на видео услуги да нарасне с 36,3 млрд. долара и към 2021 г. да достигне 106,5 млрд. долара.
Сегментът на онлайн видеото, който през 2013 г. заемаше 52%, увеличи дла си до 84% през миналата година. Приходите от абонаментни видео услуги по заявка са нараснали с повече от една трета през 2017 г., като се очаква към 2021 г. да възлязат на 50 млрд. долара.
Физическите носители – дискове DVD и Blu-ray, на които през 2010 г. се падаха 76% от приходите в бизнеса с видео, загубиха позиции през последните години. По-конкретно, през 2017 г. техният дял падна до 16%.