Под заплахата от търговска война между САЩ и Китай, тайванската компания Asus е склонна да пренесе част от производството си на американска територия, за да се пригоди към новите пазарни условия, става ясно от изявление на председателя на борда на директорите Джони Ши.
Asus е гъвкава и ще вземе оптимално решение, преценявайки трезво ситуацията, като същевременно се придържа към държавната политика, посочва Ши, цитиран от тайвански медии, по време на изложението Smart City Summit and Expo 2018.
„Asus е силна в различни области и ще се развива на тези пазари, на които има възможности за ръст, изхождайки от убеждението, че трябва да обърне всяка криза в своя полза“, казва Джони Ши пред Taipei Times.
Като пример мениджърът изтъква опита на компанията в Индонезия, където Asus организира локално производство заедно с местни партньори. „Не се ръководим изключително от политиката на Китай при изготвяне на нашата глобална инвестиционна стратегия“, допълва шефът на Asus.
По неговите думи, Asus е ориентирана към потребителите и за да удовлетвори нуждите им на различни пазари, компанията трябва да обезпечи оперативност и гъвкавост на своите канали за доставки на всички етапи – от разработката до финалното комплектуване на продуктите.
На въпрос дали Asus разглежда възможността за производство в САЩ шефът на компанията отговаря, че американският пазар е един от ключовите за Asus и е напълно възможен подобен сценарий в партньорство с американски компании, ако възникне такава необходимост.
През 2015 г. Asus заемаше четвърто място на световния компютърен пазар, но две години по-късно загуби позиции и слезе на шеста позиция. По данни на IDC, през 2017 г. тайванската компания е продала 17,1 млн. традиционни РС, вкл. настолни, лаптопи и работни станции, което е с 10,6% по-малко, в сравнение с 2016 г., а пазарният й дял е намалят от 7,4 на 6,6%.