TechNews.bg
Водещи новиниНовиниТехнологии

Швеция пусна в действие първото електрическо шосе

Към момента от него могат да се възползват само модернизирани коли

В Швеция бе открит първият електрифициран асфалтов път, по който могат да се движат модернизирани превозни средства, съобщи британският Гардиън.

За разлика от други подобни проекти, пътното платно в Швеция не е предназначено за безжично зареждане на автомобили и камиони в движение. То работи на принцип, подобен на метрото, и още по-точно като на играчките Scalextric.

В асфалта е прокаран канал, в който е монтирана контактна релса. Именно тя захранва автомобила с ток. За да получи енергия, автомобилът се нуждае от специален токо-приемник. Това изисква модернизация, тъй като серийните машини нямат подобно оборудване.

В момента е пуснат в експлоатация електрифициран тестов участък с дължина около 2 км. Но шведските власти вече са изготвили карта за бъдещо разширение на пътя. Твърди се, че изграждането на подобна електрическа линия е 50 пъти по-евтино отколкото на трамвайна линия.

Тестовият участък е разделен на участъци от 50 метра, за да се подава напрежение само към този отрязък от пътя, към който в даден момент е включен автомобилът. При наводняване на линията със „солена вода“, напрежението на повърхността остава само 1 волт и човек може да ходи по пътя бос.



още от категорията

Сидни ще има „изцяло електрически“ сгради в бъдеще

TechNews.bg

Европа трябва спешно да преодолее застоя в електрификацията

TechNews.bg

Швеция изгражда най-големия AI клъстер в Европа

TechNews.bg

Умният транспорт се развива най-добре в Европа

TechNews.bg

CES 2024: Робот зарежда електромобил без човешка намеса

TechNews.bg

Швеция строи електрически път за зареждане на EV в движение

TechNews.bg

4 коментара

ха 16/04/2018 at 11:02

Много по-добро е това от безжичното зареждане!

Отговор
:о) 16/04/2018 at 09:50

back to trams 🙂

Отговор
Anonymous 14/04/2018 at 11:15

напрежението на повърхността остава само 1 ват ???

Отговор
Едисон 15/04/2018 at 08:34

Ват е единица за мощност ,
анонимен невежа-хейтър

Отговор

Коментари