Активните градски потребители на таблети в България на възраст 25-55 години са разпределени почти по-равно във възрастовите групи 25-34, 35-44 и 45-55 години, като превес с резултат 36,1% все пак има групата 35-44 години. Почти 40% от отговорилите живеят в София, а най-интересното е, че 79,3% са с висше образование, сочи проучване на Huawei, извършено от агенция Pragmatica.
На въпроса за какво най-вече те използват своя таблет, очаквано сред резултатите води отговорът „за разглеждане на уеб сайтове“, но тази тривиална дейност реално е посочена от едва 66% от анкетираните. Активните потребители на таблети обаче пътуват много и вторият най-посочван отговор с резултат от 53,8% е „при пътуване“.
Допълнителен щрих към профила на тези потребители е любовта им към развлеченията и мултимедийното съдържание – гледане на клипове и филми е третият най-често срещан отговор с почти 48%, като силен резултат има и слушането на музика с 34,6%.
Въпреки че повечето от анкетираните са служители с висше образование, използването на социални мрежи е посочено от 47,1% от тях, докато четенето на мейли – от едва 40%, а директният отговор „за работа“ е избран от едва 33,5% от тях.
Заключението, че таблетът е много повече персонално и семейно устройство за развлечение, отколкото за работа, се подкрепя и от разпределението на използването им в различните часове от денонощието. Най-много хора ползват устройствата си между 18:00-21:00 часа (23,7%), следвани от тези, които правят това след 21:00 часа до полунощ (22,4%).
„Дневното“ потребление се откроява между 09:00 – 12:00 часа (11,5%) и 15:00-18:00 часа (9,6%), което е както за работа, така и за забавление на децата, тъй като половината участници споделят, че предоставят таблета на децата си, една трета от тях го правят по няколко пъти в седмицата и единствено не биха го предоставили на бебе.
Относно начина на покупка, проучването показва, че сред реално използващото таблетите си градско население във възрастовия диапазон 25-55 години, 68,8% са го закупили самостоятелно, без план с интернет, 33,5% са го закупили от верига за техника, а почти 30% – от мобилен оператор. За 17% от анкетираните таблетът е бил подарък.