Сегментът на геймърските устройства помогна на Acer да се върне на пътя на печалбите. Тайванският производител планира и в бъдеще да разширява бизнеса си с геймърски РС, за да подобри още повече рентабилността си, стана ясно от пресконференция на компанията тази седмица в Ню Йорк.
В допълнение, Acer ще продължи трансформацията на бизнеса си, като паралелно с това развива няколко перспективни направления, поверени на дъщерни компании, съобщи главният изпълнителен директор и председател на борда на директорите Джейсън Чен.
Освен бизнеса StarVR, в рамките на който Acer разработва и продава устройства за виртуална реалност, компанията планира да въведе на фондовия пазар още шест свои дъщерни компании. През тази и следващите години публични ще станат компаниите Acer Cyber Security, Acer ITS, Acer SoftDepot, Weblink International и ISU Services.
Междувременно, Acer представи в Ню Йорк няколко геймърски компютъра, вкл. ноутбуци Predator Helios 500 и Predator Helios 300 Special Edition, нови серии лаптопи Nitro и десктопи Predator Orion 5000 и Predator Orion 3000. Устройствата се очакват на пазара за началото на новата учебна година, съобщи DigiTimes. По-късно през годината ще излезе и нов модел Predator X с процесор Intel Xeon.
Геймърските РС ще бъдат в центъра на вниманието на Acer през цялата година, подчерта Джейсън Чен. През първото тримесечие продажбите на геймърски хардуeр с бранда на тайванския производител са се увеличили с 94% на годишна база, а през април темповете на растеж са били още по-високи.
В началото на май Acer съобщи за значим ръст на чистата печалба през първото тримесечие на 2018 г. Тя се е увеличила със 1030% и достига 708 млн. тайвански долара (около 23,7 млн. щатски долара).
В момента Acer е вторият по големина доставчик на геймърски РС на американския пазар, отстъпвайски само на Dell. По думите на Джейсън Чен, до края на годината Acer ще отнеме лидерството от най-близкия си конкурент.
Според шефа на Acer, печалбата от геймърските устройства е по-голяма, отколкото от РС-тата с общо предназначение. В момента продажбите на геймърски хардуер носят около 14-16% от приходите на тайванския производител и 17-19% от неговата печалба. Acer разчита постепенно да увеличава тези показатели.
Освен това компанията разширява обхвата си в сегмента на периферните геймърски устройства, където маржовете са още по-високи. По думите на Джейсън Чен, Acer се придържа към ясна стратегия и планомерно развива своя бизнес, правейки преход от традиционни към геймърски РС, след това към VR устройства и съдържание за тях и накрая – към технологиите за изкуствен интелект.