Lenovo с първи двуцифрен растеж от 10 тримесечия насам

11% ръст на приходите обяви Lenovo за периода януари-март 2018 г.

Приходи в размер на $10,6 млрд., което е увеличение с 11% на годишна база, отчете Lenovo Group за четвъртото финансово тримесечие на финансовата 2017/2018 г. Резултатът е първият двуцифрен растеж от 10 тримесечия насам, подчертаха от компанията.

Печалбата на Lenovo преди облагане с данъци е в размер на $37 млн., или със 143% повече спрямо $15 млн. за същия период на миналата година. Компанията отчита подобрение и на печалбата във всичките си три ключови бизнес направления, като оперативната печалба преди облагане с данъци, без да се включват разходите за преструктуриране и приходите от продажби на имоти, нараства с $255 млн. на годишна база до $76 млн.

Печалбата, предназначена за акционерите, през четвъртото тримесечие е в размер на $33 млн., което представлява спад в сравнение със същия период на миналата година, поради по-големия данъчен кредит, отчетен през финансовата 2016/2017 г.

За цялата фискална година общите приходи на компанията надхвърлят $45,3 млрд., бележейки ръст от 5% спрямо предходната година. Оперативната печалба достига $193 млн., което е ръст с $96 млн.

Lenovo отчeте нетна загуба на стойност $189 млн. за цялата година, основно поради еднократните непарични отписвания на стойност $400 млн., произлизащи от отсрочени данъчни активи през третото тримесечие на финансовата 2017/2018 г.

Основната печалба на акция през четвъртото финансово тримесечие възлиза на 0,28 цента (щ.д.) или 2,19 цента (хонконгски долар), а за цялата година основната загуба на акция е на стойност 1,67 цента (щ.д.) или 13,5 цента (х.к. долар). Съветът на директорите на Lenovo обяви дивидент от 2,61 цента (щ.д.) или 20,5 цента (х.к. долар) на акция за финансовата година.

Дейностите на Lenovo в сферата на персоналните компютри и смарт устройствата (PCSD) носят приходи в размер на $7,7 млрд. през четвъртото тримесечие, което е увеличение с 16% и представлява най-големият растеж от четири години насам. За цялата финансова година тези дейности регистрират приходи на стойност $32,4 млрд. или ръст от 8%.

Направлението за центровете за данни (DCG) регистрира 44-процентно увеличение на приходите през последното тримесечие на финансовата 2017/2018 г., което е ръст с 8% спрямо предходната финансова година.

Мобилният бизнес (MBG) постига приходи в размер на $1,3 млрд. за тримесечието и $7,2 млрд. за цялата година. Lenovo очаква агресивната политика за ограничаване на разходите и силното представяне на мобилния бизнес в Латинска Америка и Северна Америка да донесат значително по-добри резултати до края на финансовата 2018/2019 г.

Коментар