До еднa година ще има Wi-Fi във всички училища

Кръгла маса „Образование 4.0“ очерта пътна карта за дигитализация на образованието в България

Всички български училища ще разполагат с Wi-Fi достъп до интернет в рамките на една година, съобщи министърът на образованието Красимир Вълчев по време на кръгла маса „Образование 4.0“ днес в София.

Форумът очерта основните елементи на дигиталното обучение и пътна карта за дигитализация на образованието в България. „Най-сигурният начин да се постигнат резултати в посока дигитализация е мобилизацията на всички нива“, посочи Мария Габриел, еврокомисар по цифрова икономика и общество.

За нас образованието е кауза, за която се работи от години. Готови сме да партнираме с организации и институции, за да подпомогнем развитието на нашето общество и най-вече на децата“, подчерта Радослав Златков, главен технически директор на Виваком – компанията бе инициатор на събитието наред с 24 часа.

Целта на инициативата „Образование 4.0“ е да спомогне развитието на дигиталните форми на обучение, които от своя страна ще допринесат за дигиталната грамотност и по-добрата реализация на едно цяло поколение. Виваком позиционира събитието като начало на един дългосрочен проект, подпомагащ навлизането на новите технологии в обучението и създаване на първите дигитални паралелки.

Качественото образование означава формиране на дигитални умения у учениците и използване на технологиите в процеса на обучение, стана ясно по време на дискусиите. „Най-важната промяна с навлизането на новия закон за образованието е създаването и насърчаването на иновативни училища“, каза кметът на Столична община Йорданка Фандъкова, подчертавайки, че „най-важното е инвестицията в хората и най-вече в учителите да се случва едновремено с инвестицията в училищната среда“.

По време на форума Виваком представи платформата „Smart school“, която включва ползване на облачни услуги в защитена интернет среда. Учениците имат достъп само до съдържание, необходимо за учебния процес.

Виждаме, че децата ни вече са много активни в интернет, използват технологиите постоянно и смятаме, че е правилно техните дигитални умения да бъдат използвани в учебния процес“, сподели по този повод Мирослав Петров, главен директор „Продажби” на Виваком.

Дигиталното обучение е интерактивно обучение, улеснено от технологията или от практически инструкции, които спомагат за ефективно използване на технологиите. То обхваща широк спектър от практики, вкл. смесено и виртуално обучение, и поне един или няколко от следните елементи или комбинация от тях: технологии в класната стая; електронни учебници; анализ на обучението с помощта на ИКТ; междудисциплинарно преподаване и обучение с помощта на облачно съдържание; геймификация; дистанционно обучение с присъствени срещи или изцяло дистанционно обучение; онлайн обучение и използване на отворени образователни ресурси.

България има нужда от национална стратегия за дигиталното образование с измерими цели, а развиването на уменията на учителите трябва да се превърне в основен приоритет – това се очерта в заключение като основна необходимост, за да може дигитализацията да навлезе по-масово в българското училище. Освен това, според Гергана Паси, основател на Национална дигитална коалиция, е „нужна „позитивна дискриминация“ за учителите иноватори .

Коментар