Рекорден оборот от над 170 млн. лв. (87 млн. евро) в България постигна международният доставчик на технологии и услуги Бош през 2017 г. Това е ръст от над 83%, в сравнение с предходната година, стана ясно на пресконференция по повод 25 години присъствие на компанията у нас.
Откакто работи на българския пазар, Бош успя да разшири своите дейности в страната в рамките на три от четирите си бизнес сектора: Автомобилни технологии, Потребителски стоки и Енергийна и сградна техника.
„През 2018 г. очакваме позитивната тенденция да продължи във всички бизнес сектори“, заяви Михай Болдижар, генерален директор на Роберт Бош ЕООД и представител на Група Бош в България.
Устойчивият растеж на Бош е свързан и с увеличение на броя на служителите, който достигна близо 190 души към края на миналата година. През 2017 г. и в началото на 2018 г. всички дивизии на компанията се преместиха в нови офиси.
За своя нов офис в София Бош Софтуер Иновейшънс, IoT компанията на Бош, активно търси персонал, специализиран в интернет на нещата. Търсят се най-вече специалисти по разработване на софтуер и такива с познания по управление на проекти.
В Бош Софтуер Иновейшънс работи мнозинството от персонала на Група Бош в България – около 140 души. Те разработват Bosch IoT Suite – гъвкава IoT платформа, базирана на отворен код и стандарти.
Като част от Автомобилни технологии, направлението Автомобилно оборудване успешно въведе програма за лоялност Bosch eXtra на българския пазар. През първото тримесечие на 2018 г. броят на участващите автосервизи достигна повече от 900.
Bosch Електроинструменти има лидерска позиция на българския пазар. Компанията постоянно разширява портфолиото си от акумулаторни инструменти, като същевременно създава опции за свързване на своите продукти и услуги. В бъдеще потребителите ще могат да използват една и съща батерия за захранване на домакински уреди, като прахосмукачки, в допълнение на градинската техника и електроинструментите за домашния майстор.
БСХ Домакински уреди България ЕООД отчита рекорден оборот за осма поредна година. Предлагайки марките Bosch, Siemens и Zemler, компанията силно увеличи продажбите си и надмина общия пазарен ръст.
Направление Термотехника се стреми да запази тенденцията на двуцифрен ръст от последните години. Бош въведе нови решения за подгряване на вода – електрически проточни бойлери, с които допълва актуалната програма от газови проточни и електрически обемни бойлери. Същевременно Bosch Термотехника е пазарен лидер в кондензната технология в Европа.
Bosch Сградни технологии (преди: Системи за сигурност) също отбелязва двуцифрен ръст на приходите от продажби през 2017 г.
През 2018 г. Група Бош очаква ръст на продажбите от 2 до 3%. През първото тримесечие генерираният от компанията оборот надвиши този от същия период през изминалата година с 5%, след коригиране на ефекта от курсовите разлики.
Бош постигна технологичен пробив в дизеловата технология – чрез иновацията емисиите от NOx се намаляват значително. Тестваните автомобили, оборудвани с подобрената технология, отделят средно не повече от 13 мг азотни оксиди на километър.
„Има бъдеще за дизела. Той ще остане неразделна част от мобилността на утрешния ден“, заяви изпълнителният директор на Бош д-р Фолкмар Денер на годишната пресконференция на компанията в Ренинген.