Големите екрани движат ръста на пазара за телевизори

Положителната динамика на ТВ пазара от първото тримесечие на 2018 г. ще се запази и през следващите две години

Световният пазар на телевизори ще се върне към растеж през настоящата година, прогнозира анализаторската компания IHS Markit. Продажбите ще нараснат с 4,1%, достигайки 225,88 млн. броя.

Положителната динамика на ТВ пазара ще се запази и през следващите две години. През 2019 г. се очаква доставките в глобален мащаб да нараснат до 233,58 млн. броя, а през 2020 г. да достигнат 246,65 млн. броя.

Един от ключовите фактори за възстановяване и ръст на пазара са широкоформатните телевизори. IHS очаква тази година да бъдат продадени 16 млн. телевизора с диагонал на екрана 65 инча и по-голям. За сравнение, през 2016 г. бяха доставени 11,43 млн. такива модела, а през 2016 г. – само 8,08 млн. броя.

В последните три години ТВ пазарът беше в рецесия, с намаляващи продажби. След като през 2014 г. доставките достигнаха почти 235 млн. броя, последва спад, като през 2016 и 2017 г. бяха продадени съответно 222,7 и 217 млн. броя. Низходящата тенденция се обяснява от анализаторите с резкия спад – с над 10% – в търсенето на телевизори в Китай.

Данните от първото тримесечие на 2018 г. свидетелстват за подобряване на ситуацията на пазара за телевизори. IHS отчита ръст с близо 8% на годишна база – продадени са близо 50,6 млн. телевизора, от които 50,1 млн. са течнокристални, а около 470 хиляди попадат в бързо растящата категория OLED TV.

Коментар