TechNews.bg
E-обществоВодещи новиниНовини

DigitalKidZ учи третокласници да програмират

Когато децата правят нещо интересно, дават най-доброто от себе си

Над 1500 ученици на възраст между 8 и 16 години в цялата страна преминаха обучение по програмиране в рамките на втория учебен срок, благодарение на проекта DigitalKidZ: Училище с „отворен код”, чиято пилотна фаза завърши преди дни.

След като МОН обяви, че от учебната 2018/2019 година компютърното моделиране ще стане задължителен учебен предмет в клас, множество директори споделиха своите опасения за нововъведението. Причина за тяхната тревога бяха твърде кратките срокове, в които началните учители трябва не просто да повишат своята дигитална грамотност, но и да започнат да преподават новия предмет ефективно на учениците си.

„Мисия на DigitalKidZ: Училище с „отворен код” е да създава подкрепящи образователни инструменти и обучения с цел модернизация на българското образование, в унисон с „компетенциите на 21 век, сподели Ивелина Атанасова, председател на Фондация „Дигиталните деца” и създател на проекта, стартирал по-рано тази година.

„Щастлива съм, че 4 месеца по-късно, близо 60% от учителите в него споделят, че са имали възможност да развият нови идеи и практики в своята класна стая, 70% са усвоили успешно и приложили знанията от обучението по проекта, а близо 57% са споделили своя опит с колеги и са допринесли за разпространяване на добрите практики”, разказа Атанасова.


Фондация „Дигиталните деца” вече четвърта година работи в партньорство с Министерство на образованието, Посолство Финландия в България и редица институционални организации в областта на ИТ индустрията в подкрепа на дигиталната грамотност и уменията на 21 век.

Учителите са категорични, че наблюдават значително развитие на социалните умения при учениците си. Акцентите са върху подобряване на сътрудничеството и комуникацията, повишаване на креативността, медийната грамотност и инициативността.

Преподаването на кодово програмиране е възможно и в началното училище

„Когато децата правят нещо интересно, дават най-доброто от себе си, забавляват се, усвояват практически умения, виждат резултат от това, което правят”, казва Мая Карамфилова, учител в СУ „Летец Христо Топракчиев”, Божурище.


„Уверих се, че е възможно преподаването на кодово програмиране в началното училище. Учениците са въодушевени и мотивирани и лесно овладяват принципите на програмирането”, сподели Никола Кръстев, начален учител във 2 СУ „Акад. Емилиян Станев”.

Близо 65% от професиите на бъдещето все още не са известни, но преди 5 години Европейската комисия дефинира „компетенциите на 21 век” като задължителни за успеха на всеки човек в едно дигитално-зависимо общество. Уменията засягат критичното и креативно мислене, сътрудничеството и комуникацията,

В категорията на „граматическите умения” влизат информационната, медийна и технологична грамостност, а т.нар. „житейски умения” включват гъвкавост, инициатива, социални умения, продуктивност и управление. Всички те са заложени в методологията на DigitalKidZ: Училище с „отворен код”, по която бяха обучени преподаватели по ИКТ от избраните училища-партньори.

Проектът DigitalKidZ: Училище с „отворен код” е независим, социален и образователен проект на Фондация „Дигиталните деца” и се осъществява с подкрепата на ICN.Bg – ексклузивен хостинг доставчик на проекта, който осигурява напълно безплатно необходимия хостинг, за да бъдат реализирани учебните проекти на учениците по програмата.

още от категорията

AI агент Kiro разработва самостоятелно софтуер

TechNews.bg

Изкуственият интелект ще направи обучението напълно персонализирано

TechNews.bg

Бъдещите разработчици няма да кодират, а ще управляват AI

TechNews.bg

Не ви се пише код? Opal ще го направи вместо вас

TechNews.bg

GPT-5 обещава значителен напредък в програмирането

TechNews.bg

Alibaba пусна „най-мощния” AI модел за кодиране

TechNews.bg

Коментари