Роботи заменят 10 000 служители в Citibank

Банковият сектор скоро ще замени голяма част от служителите си с роботи

В близките пет години роботи ще заменят 10 хиляди служители в една от най-големите банки в САЩ – Citibank, съобщи Файненшъл Таймс, позовавайки се на изявление на президента на финансовата институция Джеймс Форес.

„Имаме 20 000 оперативни длъжности. В следващите пет години можем да ги намалим до 10 000”, казва мениджърът. По неговите думи, на автоматизация подлежат технологии и операции, с които са ангажирани почти 40% от служителите в банковото подразделение на Citigroup. Форес описва тези длъжности като „най-подходящи за машинна обработка”.

Наред с това, и други мениджъри на големи банки разкриват подобни планове пред Файненшъл Таймс. Така например, според главния изпълнителен директор на Goldman Sachs International Ричард Гнод, няма причина да бъде прекратено разширяването на автоматизацията.

„Днес съществуват достатъчно много функции, които са поверени на технологиите, и не разбирам защо този процес трябва да приключи скоро”, коментира Гнод.

По-рано на конференция във Франкфурт главният изпълнителен директор на Deutsche Bank Джон Криан предупреди, че повечето служители в банката ще бъдат заменени в крайна сметка от роботи и други технологии, тъй като компанията иска да поддържа „революционен дух”, движейки се напред.

„В нашата банка има хора, които се държат като роботи, извършващи механични действия. Утре ще имаме роботи, които ще се държат като хора”, заяви Криан. „Трябва да намерим нови начини за използване на хората и, по възможност, хората да намерят нови начини да прекарват времето си”.

„Честният отговор е: не са ни необходими толкова много хора”, заключи Джон Криан.

Коментари по темата: „Роботи заменят 10 000 служители в Citibank”

добавете коментар...

  1. Българин

    До .

    Цената не пада, но се вдигат приходите на тези, които дърпат конците, така че да могат да ги дърпат после още по-лесно.

  2. .

    Честният отговор е, че когато разходите за една услуга спадат, самата услуга би трябвало да поевтинява. Уви, това не става в банковия сектор.

  3. Anonymous

    не са ни необходими толкова много хора”, заключи Джон Криан.

    Хората са излишни.

  4. дрън

    „Честният отговор е: не са ни необходими толкова много хора” – АХААА, рептилите вече си го казват и на глас. А дали може да летят нечии глави?

  5. Saevar

    нормално, аз в банка стъпвам 1, 2 пъти в годината, само когато ходя на почивка за да си купя валута за дадената държава, иначе всичко е от апликацията а преди нея беше от сайта на банката…

Коментар