Двоен ръст в мобилното сърфиране

Сърфирането в интернет чрез мобилни телефони се е увеличило рязко от началото на годината досега. Тенденцията важи както за Европа, така и за САЩ, сочат данните на Opera, разработчик на едноименния браузър.

Във Великобритания, например, най-често посещаван е сайтът на Google, следван от Facebook и Yahoo. Броят на прегледаните уеб страници се е удвоил за една година, отчитат от Opera.

Статистиката обхваща само телефони, които използват браузър Opera Mini. Най-много са моделите Nokia 6300 и Nokia 6500. След тях се нареждат Samsung SGH-G600 и Nokia N95.

Мобилният уеб расте в целия свят и това е ясна тенденция, дори и в райони, където е силно проникването на РС и широколентови комуникации, посочват от Opera.

Ръстът се обяснява с желанието на потребителите да ползват уеб навсякъде и по всяко време, коментират анализаторите. В страни с неразвита комуникационна инфраструктура мобилният достъп компенсира бавното проникване на широколентови връзки.

Следващият милиард потребители ще използват уеб първо с мобилния телефон. Когато това се случи, ще осъзнаем огромните предимства на мобилния уеб, заключават от Opera.

Коментар