Международният център за сертификация на центровете за данни Uptime Institute алармира за тревожна тенденция в сектора. Според скорошно мащабно проучване на специалисти от 900 дейта центъра, предоставящи услуги на компании от 50 държави в света, в последната година надеждността на работата на центровете за данни е спаднала значително, докато ефективността на оборудването се повишава.
С други думи, резултатите от изследването показват, че клиентите получават услуги с по-малка надеждност за парите си. В частност, коефициентът на използване на електроенергията (PUE) е паднал до рекордно ниска стойност и възлиза средно на 1,58. В същото време броят на отказите и сривовете в работата на оборудването е нараснал с 25% за една година.
Нещо повече, последствията от отказите са станали много по-сериозни, отколкото по-рано. Същевременно, 80% от анкетираните специалисти смятат, че отказите на оборудването са били предотвратими, тъй като са предизвикани основно от грешки в работата на персонала, проблеми със захранването, откази на мрежовия хардуер и грешки в конфигурациите. Всички тези проблеми произтичат от съкращаване на разходите за проектиране и обучение на персонала.
И все пак, анкетираните приписват вината преди всичко на обстоятелствата. Така например, нарастващата сложност на архитектурата на центровете за данни принуждава клиентите да се адаптират и избират хибридни и облачни платформи, като комбинират инфраструктура на място (on-premises), колокация и публични облачни услуги. Така специалистите се сблъскват с трудности, за които не са подготвени и обучени.
Тенденцията ще се задълбочава, а Uptime Institute я нарича „перфектната буря”. Показателни за това са и резултатите от проучването – само половината анкетирани са уверени, че техните компании разбират и могат правилно да оценят връзката между икономия и риск/производителност.
В същото време, докато 31% от специалистите съобщават за сериозни откази на оборудването през последната година (с 25% повече отколкото през миналата), около две трети (61%) изтъкват, че работата на техните центрове за данни е станала по-гъвкава.
Съвременият бизнес модел е сбъркан. Некадърни менъджъри освен да говорят за cost saving и за облаци, друго не правят. Рано или късно облачният балон ще се спуска.
Явно всеки бизнес, колкото и модерен и перспективен да е, стига до момента,в който едни некомпетентни шефове очакват 5 човека да вършат работата на 15.
Персонала намалява, отговорностите растат, започваш да се занимаваш с неща показани ти за 1 ден от някой с още повече работа от теб….
След време стигаме до класиката “няма квалифициран персонал”, а с малък шрифт “да върши всякаква работа за никакви пари”…
Ползвах облак за моя софтуер. Редовно спираше.
Преди година направиха ъпдейт, срина се брутално и за винаги. И ми дадоха картбланш и време.
Първия комп който ми падна стана web и db сървър. Компа е с мен на години (бракуван и изваден от склада). След смяната за година имам един изгорял хард, като вдигнах цялата система за по-малко от 15 минути ( е без графика )
Проблема е в алчните шефове.
Не може да искам за нещо 14 дена, ти да ми дадеш 7 и след 1 час да ми вземеш 6 от тези 7 дена, щото няма хора. Ама това, че няма хора не променя факта, че ми трябват 14 дена за да работи. Какво да направя да заповядам на процесора да смята по-бързо щото шефа иска. Кърпим и мажем за да влезем в срока. Това е проблема, и ще става по-зле
Проблема не са индийците, а алчните неграмотни бизнесмени, които искат всичко да работи автоматично с натискане на копче и без персонал на който да плащат смешни заплатки. Не случайно големата мечтата и надежди на бизнесмените е изкуствения интелект и работата сама да се бута и да се върши без хора. Хората са ненужен разход, а и ще искат заплати, добри условия на труд и уважение за техния труд и квалификация.
Ми така е като наемате индийци…