Lenovo влезе във фаза на ускорено развитие

Lenovo постигна двуцифрен растеж на приходите си през първото тримесечие на финансовата 2018/2019 година, завършило на 30 юни, превишавайки очакванията на анализаторите. Компанията обясни успеха с „интелигентната трансформация”, през която преминава.

Приходите на Lenovo за периода април-юни 2018 г. възлизат на $11,91 милиарда, или с 19% повече спрямо същия период на миналата година. За второ поредно тримесечие компанията постига силен двуцифрен растеж на приходите на годишна база.

Lenovo регистрира и силни приходи преди данъчно облагане за тримесечието в размер на $113 милиона, или със $182 милиона над сумата, отчетена година по-рано на фона на увеличените печалби във всички бизнес дейности.

През първото финансово тримесечие печалбата на Lenovo, отнасяща се до акционерния капитал, нараства до $77 милиона долара или със $149 млн. над резултата, отчетен преди година. Основната печалба на акция за периода е в размер на $0,65.

„Lenovo преодоля точката на обрат и навлезе във фаза на ускорение”, заяви Ян Юенцин, президент и главен изпълнителен директор на компанията. Той очерта три приоритетни направления – персонални компютри, смартфони и центрове за данни, както и планове за инвестиции в „Smart IoT + Cloud” (интернет на нещата + облачни решения) и „Infrastructure + Cloud” (инфраструктура + облачни решения).

С настоящия отчет Lenovo преодоля ключов момент в своята трансформация и навлезе във фаза на растеж, благодарение на напредъка в стратегията и фокуса върху „интелигентната трансформация”. Lenovo консолидира ключовите бизнес дейности в едно добре организирано и интегрирано предприятие, което носи бързи приходи на компанията.

Финансовите резултати на Lenovo за периода април-юни 2018 г.

През изминалото тримесечие Lenovo обяви, че създава своята нова „Дивизия  за интелигентни устройства” (Intelligent Devices Group/IDG), която комбинира „Дивизия за персонални компютри и смарт устройства” (Personal Computer and Smart Devices Group) и „Дивизия за мобилен бизнес” (Mobile Business Group). Всяко от ключовите поделения на Lenovo отчита сериозен растеж и засилване на пазарните позиции през тримесечието.

Дивизията IDG постига растеж на приходите в размер на 14% на годишна база до $9,95 милиарда. Бизнесът с персонални компютри и смарт устройства, функциониращ под шапката на IDG, регистрира двуцифрен растеж от 19% на годишна база. Извън основния си бизнес с персонални компютри Lenovo продължава да инвестира в разширяване на портфолиото си от смарт устройства, вкл. за умни домове, умни офиси и AR/VR.

Групата за мобилен бизнес (MBG), която също функционира под шапката на IDG, редуцира оперативните си разходи с над $100 милиона и се фокусира върху избрани пазари, където компанията може да се конкурира успешно. През тримесечието компанията представи на пазара новите семейства Moto G и E и отчете силни продажби в Латинска Америка и Северна Америка.

Дивизията DCG отчита рекордни приходи за периода в размер на $1,6 милиарда – трето поредно тримесечие на двуцифрен растеж на приходите и увеличение с 67,8% спрямо същото тримесечие на миналата година. Причина за рекордните приходи е растежът на инфраструктурите, базирани на софтуер (Software Defined Instrastructure), високопроизводителните изчислителни технологии (HPC) и изкуствения интелект (AI), както и хиперскаларните решения.

Капиталовата и инкубаторна група на Lenovo (LCIG) продължава да инвестира в сферата на изкуствения интелект, големите данни и VR/AR в различни сектори като производство, здравеопазване и транспорт, сочи още финансовият отчет.

Коментар