Пазарът на видеоконференции с голям потенциал у нас

На пазара ще се търсят все повече решения за видеоконференции, посочи Анна Петрова от АСБИС България

Потенциалът на видеоконферентните решения за бизнеса е огромен, стана ясно на дилърската конференция АСБИС Академия, която се провежда през уикенда в Банско с участието на представители от водещи брандове и български ИТ фирми.

В следващите години се очаква ръст на видеото с над 97% в световен мащаб. Същевременно, малко конферентни зали имат в момента видео-оборудване. Това предполага голям пазар на решенията за видеоконференции, разказа Анна Петрова от АСБИС България.

Между 30 и 50 млн. са т.нар. „стаи за тайни преговори” (huddle rooms) в отворените офис пространства по света. Все повече такива споделени пространства за работа ще се появяват и в България, съответно и нуждата от видео оборудване за „huddle” стаите.

Един от основните доставчици на видеоконференто оборудване е Logitech. Конферентните камери на компанията се предлагат у нас на цени в широк диапазон – от около 330 до 1500 евро, поясни Петрова.

Атрактивен нов продукт в гамата на Logitech е премиум камерата Rally Camera с Ultra-HD резолюция и автоматичен контрол. Камерата може да се постави на маса, на трипод или на стена и използва редица интелигенти технологии, които автоматизират работата й.

Премиум камерата Rally Camera на Logitech с Ultra-HD резолюция и автоматичен контрол

RightSight технология, например, следи движенията на участниците в конференцията и автоматично настройва лещите на камерата за най-доброто им представяне. Освен това, когато камерата не се използва, лещите се паркират автоматично надолу.

Изборът на конкретно решение за видеоконференция зависи, в крайна сметка, от това за какво ще се ползва камерата – при малък брой потребители (4-5) не е необходима покупката на скъпа камера, тъй като инвестицията трудно ще се изплати.

Коментар