В ресторанта: Желаете ли Wi-Fi с менюто?

Една голяма верига от заведения за бързо хранене, със стотици ресторанти в югоизточната част на Съединените щати, предлага безплатни безжични връзки на всички, които искат да сърфират в Интернет, докато похапват бургери.
Идеята за тази безжична опция дошла, когато шефовете на веригата “Кристал” забелязали, че Интернет комуникациите на всички сгради на съседния университ са станали напълно ефирни. И те решили, че много от клиентите им ще бъдат доволни, ако заедно с бургерите и пържените картофки пият от неизчерпаемия фонтан 802.11 (безжичният протокол Wi-Fi).
Мениджърите на Кристал, която има персонал от около 8000 служители и годишен оборот над 400 милиона долара, погледнали на Интернет като възможност да разширят бизнеса си, или най-малкото да запазят клиентите си.Първият въпрос, който възникнал пред ИТ директора на веригата от ресторанти, бил как да инсталира и да поддържа безжичната система, без да прекъсва и пречи на основната дейност в заведенията, и с възможно най-малко пари. За щастие, Кристалвече била решила да обнови мрежовата инфраструктура на ресторантите с цел да ускори комуникациите, свързани с плащанията с кредитни карти, управлението на инвентара и стоките и трансфера на данни. Това помогнало безжичната мрежа да бъде изградена относително лесно и ценово ефективно.
За да поддържа нещата лесни за управление и без много разходи, Кристал предлага Wi-Fi услугата безплатно, като разчита на ръст в продажбите на… хамбургери. Шефовете на компанията преценили, че събирането на такса за достъп до Интернет е свързано с немалки разходи по управление на плащанията – кой е платил и кой не, отчитане на времето, средства за сигурност, насочени към недопускане до системата на клиенти, които не плащат. Т.е. сложни и скъпи процедури, които изискват много време и усилия, а печалбата е малка. Много по-лесна и проста е безплатната услуга.
Вече много хора идват в ресторантите на Кристал, за да ползват безжичен достъпдо Интернет, при това безплатно. Колкото до високите разходи, свързани с продажбата на безжичен достъп, вече доста компании предлагат системи за автоматично плащане на безжична свързаност. ЗасегаКристал продължава с безплатния Интернет, но е въвела някои ограничения в сърфирането. Филтриращ софтуер проверява дали някои от заявените сайтове не са в списъците от домейни, за които се смята, че не са подходящи, например, за деца. Шефовете на компанията не искат да виждат също как някой клиент разглежда на екрана на лаптопа на съседната маса нещо, което може да бъде обидно, включително оръжия или порнография.
Не на последно място, ИТ специалистите на Кристалса взели мерки да отделят вътрешните информационни системи от публичния Интернет трафик. За да не може никой от заведението да проникне във фирмената система.

Коментар