Разработчикът на софтуер за сигурност AVG започна партньорство с търговската верига Maplin. С този ход компанията, чийто безплатен продукт AVG Antivirus е един от най-популярните в света, прави значителна стъпка към продажби в ритейл канала.
Досега AVG работеше обикновено с по-малки и независими ритейлъри. Maplin обаче е на другия полюс по мащаб на бизнеса.
Водещата търговска верига ще предложи продуктите за сигурност на AVG в своята мрежа от над 158 магазина, по пощата и чрез платформата си за електронна търговия, съобщиха британските медии.
AVG беше фокусирана върху модела на свободно сваляне на софтуер, но сега навлиза в нови територии на бизнеса, споделя Грахам О”Рейли, търговски директор на компанията във Великобритания. Освен към ритейл каналите, AVG се насочва към партньорства с OEM-ите и интернет доставчиците.
В момента компанията има 80 милиона потребители по целия свят на своя безплатен софтуер. AVG очаква от партньорите си да убедят клиентите да мигрират към платените версии на нейните продукти, особено тези потребители, които работят с рискови приложения като онлайн банкиране и социални мрежи.