Hitachi продава навигационния си бизнес Clarion на европейци

Clarion скоро може да премине под контрола на френската Faurecia

Японският производител Hitachi възнамерява да продаде подразделението си Clarion, специализирано в навигационните системи за автомобили, на френския доставчик на резервни части Faurecia. Двете страни преговарят за сделка на стойност 80 млрд. йени (около 713 млн. долара).

Към края на март т.г. Hitachi притежаваше 63% от акциите на Clarion. Предполага се, че компанията ще продаде на Faurecia над 50% дял в дъщерното си предприятие, съобщи агенция Nikkei.

Според анализатори, напоследък навигаторите Clarion са търсени по-слабо, заради високата конкуренция от страна на смартфоните, в които са вградени картографски и навигационни приложения.

Clarion произвежда автомобилни навигационни системи за Nissan Motor, Mazda Motor, Mitsubishi Motors и други компании. За последната финансова година, приключила в края на март 2018-а, приходите на Clarion възлизат на 183 млрд. йени (около 1,63 млрд долара).

Оперативният марж на компанията обаче е само 4%, което е по-малко в сравнение с показателите на други играчи в индустрията. В последните години Clarion се насочи и към разработка на технологии за безпилотни превозни средства.

Faurecia, от своя страна, е един от най-големите производители на автомобилни компоненти в Европа, наред с немските компании Bosch и Continental. Освен климатици и аудио системи за автомобили, Faurecia произвежда навигационно оборудване, а поглъщането на Clarion ще й позволи да проникне на японския пазар.

Коментар