Властта на потребителите ще предизвика сред фирмите тенденция на диференциация през настоящата година, твърди анализ на IBM.
Потребителите са продължили да увеличават своето влияние върху бизнеса и институциите през 2008 г. Фирмите, които искат да се отличават от своята конкуренция, ще трябва през следващата година да се адаптират към нуждите на днешния все по-информиран и притежаващ големи права потребител, се казва още в анализа.
Изследването, проведено от Института за бизнес стойност на IBM, разкрива, че бързото разпространение на мобилните устройства през 2008 г. и появата на социалните мрежи драматично са променили потребителските очаквания и поведение и са оказали влияние върху бъдещето на редица индустрии – потребителската електроника, пътувания и туризъм, медии и развлечения, търговия на дребно и продажба на автомобили и авточасти.
Днешните потребители осъществяват по-голям контрол от когато и да било преди. Това много лесно може да бъде използвано, за да бъдат обединени усилията им в търсене на продукти и услуги, специално адаптирани към начина им на живот.
Доказателства за нарастващия потребителски контрол бяха отбелязани и в изследването на IBM Global CEO Study сред изпълнителни директори на компании. В него мениджърите посочват именно собствените си клиенти като база за най-важните промени в бизнеса, които ще трябва да предприемат.
Като цяло изпълнителните директори планират да увеличат с 22% инвестициите, които ще направят през следващите три години, за да обслужват тези по-вещи и търсещи клиенти. За мениджърите в САЩ, Европа и Китай средното равнище на тези инвестиции е 19%.