Потребителите влияят все повече на бизнеса

Властта на потребителите ще предизвика сред фирмите тенденция на диференциация през настоящата година, твърди анализ на IBM.
Потребителите са продължили да увеличават своето влияние върху бизнеса и институциите през 2008 г. Фирмите, които искат да се отличават от своята конкуренция, ще трябва през следващата година да се адаптират към нуждите на днешния все по-информиран и притежаващ големи права потребител, се казва още в анализа.
Изследването, проведено от Института за бизнес стойност на IBM, разкрива, че бързото разпространение на мобилните устройства през 2008 г. и появата на социалните мрежи драматично са променили потребителските очаквания и поведение и са оказали влияние върху бъдещето на редица индустрии – потребителската електроника, пътувания и туризъм, медии и развлечения, търговия на дребно и продажба на автомобили и авточасти.
Днешните потребители осъществяват по-голям контрол от когато и да било преди. Това много лесно може да бъде използвано, за да бъдат обединени усилията им в търсене на продукти и услуги, специално адаптирани към начина им на живот.
Доказателства за нарастващия потребителски контрол бяха отбелязани и в изследването на IBM Global CEO Study сред изпълнителни директори на компании. В него мениджърите посочват именно собствените си клиенти като база за най-важните промени в бизнеса, които ще трябва да предприемат.
Като цяло изпълнителните директори планират да увеличат с 22% инвестициите, които ще направят през следващите три години, за да обслужват тези по-вещи и търсещи клиенти. За мениджърите в САЩ, Европа и Китай средното равнище на тези инвестиции е 19%.

Коментар