TechNews.bg
АктуалноНовиниСофтуер

Как статистиката помага за по-читави мобилни приложения


Статистическите инструменти могат да помогнат мобилните приложения да работят по-добре в отговор на отзивите на потребителите. Това ще е възможно, ако разработчиците използват средствата на статистиката, за да узнаят най-важното от хилядите потребителски отзиви, ревюта, препоръки и изблици на недоволство. Но дали те ще се възползват?


Труден е животът на разработчика! След като създаде приложение, което помага на потребителите, например да резервират хотелска стая или да осребрят точки за лоялност, той трябва да разбере колко добре работи апликацията – а и как се представя спрямо конкурентите.

Обаче когато възмутен клиентът пише гневно онлайн ревю, той най-често казва нещо от типа на „Не мога да скролвам!“ – и дава на приложението само една звезда. Разработчикът няма идея какво точно се случва, но пък трябва да реши проблема – при това бързо.

Прецизното определяне на причините, поради които потребителите са недоволни, въз основа на няколко хиляди кратки онлайн ревюта, е ужасно трудоемко. То отнема време и е скъпо – а и изисква няколко стъпки. А залозите са високи. Мобилните приложения, които представляват лошо преживяване за потребителя, могат да навредят на репутацията на компанията, да отблъснат клиентите и да ги тикнат в лапите на конкурентите.

[related-posts]

Един статистик от Университета Корнел и колегите му са открили по-бърз начин разработчиците да подобрят мобилните приложения, които пишат, чрез нов метод за анализ на текст, който обобщава и анализира клиентските отзиви в една-единствена стъпка.

„Идеята ни беше, че може да се измисли метод, който да разглежда всички рейтинги и да каже кои са темите, по които хората са недоволни – може би това са областите, върху които разработчикът трябва да се съсредоточи“, казва Шон Манкад, главен асистент по управление на информацията в Школата по мениджмънт „Samuel Curtis Johnson“, цитиран от phys.org.

Идеята може да има значителни последици за мобилната търговия – пазар, за който се очаква да достигне 250 милиарда долара до 2020 г. Чрез нарастващото разпространение на смартфоните мобилната търговия вече оказва значително влияние върху всички форми на икономическа дейност, според Манкад и колегите му.

Манкад е водещ автор на „Едноетапна прогноза с вградено тематично моделиране на онлайн ревюта за управление на мобилни приложения“ – статия, която ще се появи в предстоящия брой на „Анали на приложната статистика“. Съавтори на Манкад са докторантът от Университета Корнел Шенгли Ху и Анандасивам Гопал от Университета в Мериленд.

При разучаването на текстове популярен начин за представяне на изводите е създаването на огромна матрица, която да следи кои думи се появяват в кои онлайн прегледи. „Това става наистина масово използвана матрица. И се сдобивате с толкова много колони, че трябва да ги смалите по някакъв начин“, разказва Манкад. „Ето тук ние прилагаме метода“.

Моделът всъщност взема средно претеглената стойност на думите, които се появяват в онлайн прегледите. Всяка от тези претеглени средни стойности представлява тема на дискусия. Методът не само дава насоки за ефективността на едно приложение, но и го съпоставя с конкурентните приложения с течение на времето, за да се сравнят характеристиките и потребителското доверие.

„Идеята е да вземете текста, да вземете рейтингите и да получите табло, което лесно можете да гледате“, каза Манкад. Той и колегите му приложили своя подход както към симулирани данни, така и към над 104 000 реални ревюта на мобилни приложения за 162 версии на апликации от три от най-популярните онлайн туристически агенции в САЩ. За всяко приложение имало по над 1000 коментара на година.

Манкад и колегите му открили, че техният модел за анализ на текст е по-добър от стандартните методи за прогнозиране на точността както при реални ревюта, така и при симулираните данни. Те установили, че методът може да помогне на компаниите да преценят колко често и кога е добре да пускат нови версии на приложенията си.

още от категорията

Най-опасните разрешения на смартфон приложенията

TechNews.bg

КЗП пусна мобилно приложение за подаване на жалби

TechNews.bg

Apple печели все повече от мобилни приложения

TechNews.bg

Задават се възрастови ограничения за сваляне на приложения

TechNews.bg

Приложението Temu прави фурор и на пазара в САЩ

TechNews.bg

Близо 80 хиляди ползват мобилното приложение еЗдраве 

TechNews.bg

Коментари