Японската корпорация SoftBank Group въвежда нов робот, който за разлика от приказливия Pepper, пуснат в продажба преди три години, мълчаливо почиства пода в офис помещенията.
Автономният почистващ робот Whiz се очаква на пазара в Япония през февруари 2019 г., обещават от компанията. 32-килограмовата машина се задвижва от софтуер за самоуправление и серия от сензори на Brain Corp. – базиран в Сан Диего стартъп, финансиран от $100-милиардния фонд на SoftBank.
Роботът ще се отдава под наем на бизнес клиенти срещу 25 000 йени (около 222 долара) на месец, съобщи Блумбърг.
Pepper, първият опит на SoftBank в роботиката, беше лансиран на пазара като придружител за дома и асистент по продажбите в магазина. Роботът с цена от 1600 щатски долара може да се изразява с езика на човешкото тяло, да поддържа контакт с очите и да води кратки разговори, но въпреки това не успя да се наложи масово.
Whiz, от друга страна, разчита на технологии от Brain, която не прави свой собствен хардуер, като вместо това се фокусира върху разработването на софтуер, способен да дарява машините с автономия в затворени среди.
Brain вижда бъдеще, в което роботите са навсякъде, заяви Юджийн Ишикевич, основател и главен изпълнителен директор на компанията, на брифинг в Токио. „Искаме да направим възможна тази революция“, допълни той.
Новият робот идва с дръжка, с помощта на която човек обучава робота в пространството за почистване. След това машината може самостоятелно да изпълнява задачата си.
Whiz е оборудван с лазерен детектор, 3D камера, сензор за сблъсък и батерия, която осигурява автономна работа в продължение на 3 часа. Роботът може да почиства безопасно, дори когато присъстват хора в офиса.
Самата SoftBank плаща около 180 000 йени на месец за екип от трима души, които се грижат за централата й. Тъй като почистването на подовете е около 40% от цялата работа, с помощта на Whiz компанията може да спести около 35 000 йени от тази сметка.
Супер!
Работи до скапване, после отива до гората и се самоунищожава.