Проучване разкри кои ИТ компании губят доверие

Големи технологични компании губят доверие сред потребителите, когато стана въпрос за боравенето с лични данни (източник: CC0 Public Domain)

Изследване на анализаторите от Toluna разкри тенденции в доверието към известните технологични компании. Анкетирани са 1000 потребители, които е трябвало да отговорят на два въпроса: на коя компания вярват повече и на коя по-малко, когато става въпрос за личните им данни.

Най-ниско е доверието към Facebook, сочат резултатите от анкетата. Близо 40% от анкетираните признават, че имат най-малко доверие на социалната мрежа по отношение на личните данни. Това е очаквано, предвид серията от скандали с изтичане на данни, които сполетяха Facebook напоследък.

Самите служители на Facebook също са недоволни от своя работодател. През ноември 2018 г. Уолстрийт Джърнъл съобщи, че само 52% от персонала на компанията оценява позитивно нейното бъдеще, докато година по-рано този показател беше 84%.

В тройката на технологичните компании, на които хората вярват най-малко, когато става въпрос за лични данни, попадат още социалната мрежа Twitter и онлайн търговеца Amazon. По около 8% от анкетираните вярват най-малко на тези две компании за боравенето с личните им данни.

Въпреки това обаче Amazon остава водеща по отношение на доверието – 27,4% от потребителите имат най-голямо доверие за данните си на онлайн търговеца. Следват Apple с 12,2% по същия показател, Google с 11,2% и Microsoft с 11%. За сравнение, само 3,8% вярват на Facebook.

Коментар