Търговската война между САЩ и Китай принуди Xiaomi да коригира своите планове за глобална експанзия. През 2019 г. китайският производител на смартфони ще насочи усилията си към европейските страни, вместо към пазара в САЩ.
„Тази година ще се съсредоточим върху Европа. Поставяме си цел да заемем първо или второ място по продажби на смартфони в различни европейски страни, особено в Испания“, казва шефът на компанията Леи Джун в интервю за The South China Morning Post, отклонявайки въпроса за плановете на Xiaomi в САЩ.
През март м.г. Xiaomi обяви план за навлизане на американския пазар до края на годината или в началото на 2019-а. Компанията възнамеряваше да пусне смартфон, създаден специално за пазара в САЩ, и да го продава чрез американските телекоми.
Но търканията между Вашингтон и Пекин, прераснали в търговска война, попречиха за реализация на плановете на Xiaomi. Конфликтът забави експанзията на китайските производители във всички направления – от смартфоните, през оборудването за мобилни мрежи и безпилотни автомобили, до полупроводниците, електронната търговия и финансовите технологии.
Въпреки трудностите, Леи Джун остава оптимист. Той подчертава, че Xiaomi вече работи на 70 пазара извън Китай, вкл. Индия – която е ключов пазар за компанията. Xiaomi планира да навлезе и в региона на Африка и Близкия изток.
Финансовият отчет на Xiaomi за третото тримесечие на 2018 г. сочи, че чуждестранните пазари формират 44% от общите приходи на компанията. Целта на китайския производител е делът на външния пазар да достигне 50%.
Елате в България! Тук купуваме най много телефони.