Tesla на Илон Мъск ще се изправи срещу сериозна конкуренция от страна на автомобилния гигант General Motors. Брандът Cadillac представи електрически кросоувър, който пряко ще конкурира Model S на пазарите по целия свят.
В края на миналата седмица GM съобщи, че именно Cadillac ще фокусира усилията на компанията в електрическите автомобили. Cadillac EV се прицелва в сърцето на пазара за кросоувъри и ще отговори на нуждите на клиентите по целия свят, заявиха от компанията.
По думите на Стив Карлайл, президент на Cadillac, новият EV ще предложи лукс и иновации, като в същото време ще постави Cadillac на върха на мобилността.
Името на електромобила и допълнителните детайли ще бъдат разкрити преди пускането му на пазара. Засега на сайта на компанията са налични само концептуални снимки на кросоувъра.
Cadillac е първият бранд, който ще използва новата EV платформа на GM. Тя ще бъде гъвкава и ще позволи на компанията да реагира бързо на предпочитанията на клиентите с относително кратко време за проектиране и разработка.
Най-напредналите компоненти в платформата са задвижващите системи и акумулаторните клетки. Електрическите двигатели могат да бъдат конфигурирани за предно, задно или задвижване на всички колела, а параметрите на батериите ще варират според нуждите на автомобила и клиента.