Lenovo, един от най-големите производители на компютри в света, отчете загуба от $97 милиона за третото тримесечие и побърза да смени шефа си.
Слабо търсене, понижени продажби и увеличена конкуренция са факторите, довели до негативния резултат и рокадата на върха в Lenovo, съобщи IT Pro.
Досегашният CEO Уилям Амелио отстъпва мястото си на Ян Юнджин, който заемаше висшия пост в компанията за периода от 2001 до 2004 година. През последното тримесечие Lenovo, както и много други компании, беше дълбоко засегната от световната икономическа криза, е признал в изявление Юнджин.
Предприехме действия, които да осигурят ефективност на нашия бизнес в условията на нестабилна икономика и растеж в бъдеще, посочва новоназначеният CEO на китайската корпорация, наследила РС бизнеса на IBM.
Световните продажби на РС с марката Lenovo са намалели през третото тримесечие с 5% на годишна база, най-вече заради спада в бизнеса с компютри от висок клас.
Анализатори от Ройтерс очакват през настоящото четвърто тримесечие загубите на Lenovo да достигнат $273 милиона, като тук са включени и разходи по преструктуриране.
В региона на EMEA продажбите на Lenovo през тримесечието са намалели с 3% на годишна база.
За първи път през третото тримесечие Lenovo пусна нетбук, насочен с ниската си цена към консуматорския пазар и сектора на образованието.