Компаниите, които развиват активно цифровите технологии, могат да постигнат бърз ръст в ефективността на своите маркетингови кампании, сочи изследване на Boston Consulting Group, направено по поръчка на Google.
Използването на машинно обучение в дигиталния маркетинг може да даде бързо осезаеми резултати, вкл. увеличаване на онлайн транзакциите с до 50%, сочат още резултатите от проучването, което обхваща повече от 200 глобални бранда от различни индустрии.
Но само 2% от анкетираните брандове са достигнали етап на пълна цифрова зрялост. Тези компании получават с 20% повече приходи и съкращават разходите си с 30%, благодарение на машинното обучение, в сравнение с конкурентите, които не ползват модерните технологии.
Тестовете на BCG показват, че напредналите технологии могат бързо да повишат ефективността на бизнеса и маркетинговата зрялост. Най-висок ръст постигат именно брандовете, които привличат хора в маркетинга.
Повечето играчи на пазара се нуждаят от редица технически и организационни промени, за да достигнат цифрова зрялост. Всяка промяна поотделно силно повишава производителността, а съчетанието им позволява на маркетинговите отдели да взаимодействат с клиентите на всички етапи по пътя към покупката.
Маркетингът, основан на използване на данни, помага на компаниите да развият и увеличат бизнеса си. Всички рекламодатели и техните партньори трябва да приемат този път на развитие, коментират от Google EMEA. Самата Google поддържа стремежа към цифрова зрялост, като за целта е разработила програма за дигитална трансформация на бизнеса.
Въпреки че технологиите за дигитален маркетинг могат бързо да повишат ефективността на бизнеса, за максимален резултат е необходимо и участие на човека, подчертават авторите на анализа.
Хората са нужни, за да взимат стратегически решения, да оптимизират технологията и да прилагат по най-добрия начин алгоритмите на база машинно обучение за постигане на целите на компанията и разбиране на поведението на клиентите.