Facebook обмисля да направи „антивакс“ съдържанието по-малко видимо. Това обяви компанията на фона на „епидемията“ от морбили в САЩ (а и не само там), която провокира нов разговор относно имунизациите.
Гигантът в социалните медии, който е критикуван за разпространението на фалшиви новини, обяви пред USA Today, че е „предприел стъпки за намаляване на разпространението на свързаната със здравето дезинформация във Facebook“. Фирмата обаче посочва, че има още какво да се направи в тази посока.
Facebook се бори с дезинформацията в своята платформа след президентските избори през 2016 г., във връзка с които бяха открити фалшиви акаунти и фалшиви новинарски съобщения, всяващи раздори сред потребителите.
„В момента работим с външни експерти по допълнителни промени, които ще обявим скоро”, заяви Анди Стоун, говорител на Facebook. Стоун не посочи как точно ще бъдат обявени тези промени.
Пред Блумбърг компанията обясни, че промените ще се състоят в мерки като намаляване или премахване на „опасното“ съдържание от препоръките – например от предложенията за групи, в които потребителят може да се включи.
Освен това подобно съдържание ще бъде редуцирано и в резултатите от търсения. Същевременно компанията ще се стреми да гарантира, че „има по-високо качество и по-авторитетна информация“ в своите канали.