Китайската компания Xiaomi планира в близка перспектива да увеличи рязко броя на собствените си магазини на територията на Европа, съобщи CNBC. Очаква се утрояване на точките за продажби на компанията.
В края на 2018 г. производителят на смартфони и друга електроника разполагаше с около 50 магазина в Европа. Но още към края на настоящата година броят на търговските обекти на Xiaomi на Стария континент ще надвиши 150.
„Това е голяма цел за нас“, коментира вицепрезидент на компанията по време на Световния мобилен конгрес (MWC 2019), който се провежда в Барселона тази седмица.
Xiaomi, както и други китайски производители на смартфони, развиват активно бизнес на европейския пазар. Докато през четвъртото тримесечие на 2017 г. Xiaomi контролираше 3,6% от пазара в региона, то година по-късно делът й възлиза на 6%, по данни на Canalys.
В списъка с водещите доставчици на смартфони в Европа Xiaomi се нарежда непосредствено след Топ 3 на пазара – Samsung, Apple и Huawei, сочат данните на анализаторските компании.