Интернет гигантът Google влиза на нов пазар – геймърския стрийминг. На конференция за разработчици в Сан Франциско компанията обяви стрийминг платформата Stadia за игри по поискване.
Stadia се позиционира като „Netflix за игри”. В идеалния случай тя ще позволи на хората да играят във всяка игри на всяко свързано устройство – от смартфон до умен телевизор.
Поточната услуга вече поддържа резолюция 4K с честота на обновяване 60 кадъра в секунда и технология HDR, а в перспектива ще бъде осигурена и поддръжка на 8K резолюция, съобщава Engadget.
Stadia открива нови възможности пред разработчиците на игри – те ще могат да предлагат своите игри по нов начин, например чрез излъчване в YouTube и Twitch. Гледайки трейлър на „Assassin’s Creed: Odyssey” в YouTube, в края потребителят ще види бутон „Играй”, с натискане на който играта се отваря в браузър Chrome.
Google не е единствената голяма компания с подобна услуга в стрийминга. Microsoft предлага абонамент за Xbox Game Pass и подготвя анонса на поточна конзола. Бета-версия на Nvidia Geforce Now работи от няколко години, а конкурент на Google и е и PlayStation Now на Sony.
Google обаче има предимство спрямо някои играчи на този пазар, благодарение на надеждната си облачна инфраструктура, която включва над 7500 възела по целия свят. Водещи разработчици на игри, вкл. Unreal и Unity, както и студия като id Software сътрудничат на Google в проекта Stadia.