Близо 93% от компаниите разглеждат иновативните технологии като ключ към успешната дигитална трансформация в своите предприятия, сочат резултатите от проучване, организирано от SAP и проведено от Forrester Consulting.
Анкетирани са компании в активен процес на дигитална трансформация и с внедрени поне две иновативни технологии като машинно самообучение, интернет на нещата (IoT), изкуствен интелект (AI), блокчейн и добавена или виртуална реалност.
Според проучването, компаниите, които търсят конкурентни предимства, извеждат на преден план използването на иновативни технологии. Такива компании или вече са внедрили, или са в процес на внедряване на иновативни технологии по пътя на дигиталната си трансформация:
- IoT: 92%
- AI: 78%
- машинно самооубечение: 77%
- добавена/виртуална реалност: 70%
- блокчейн технологии: 68%
Докато дигиталната трансформация продължава да бъде приоритет, компаниите все повече оптимизират съществуващи процеси, за да увеличат ефективността си, разширяват процеси, за да създадат нова стойност на продуктите си и преобразуват бизнес модели, за да генерират нови потоци от приходи.
Оказва се, че 92% от компаниите имат голям интерес към платформите, които обединяват данни, събрани и използвани от интелигентните технологии и бизнес процеси.
Различните индустрии имат специфични приоритети и използват множество интелигентни технологии, в зависимост от нивото им на дигитална зрялост и конкретните им бизнес цели. Пример за това са малките производители, чиято основна цел е да внедрят или да разширят използването на предсказуема поддръжка.
В сравнение с тях, търговците на дребно са фокусирани върху използването на големи данни (Big Data) и инструменти за прогнозни анализи, за да взимат решения за асортимента, който предлагат. Компаниите за комунални услуги пък организират дигитални заседателни зали, в които ръководствата могат да виждат капацитета и темповете на ефективност на организациите си в реално време.
Интелигентните предприятия печелят в дигиталната ера. Те свързват хора, процеси, данни и технологии, за да постигнат повече с по-малко усилия, да повишат ангажираността на клиентите и да създадат нови потоци от приходи, заключава анализът.