Apple сдава позиции на пазара в Китай

Много от потребителите на смартфони в Китай преминат от iPhone към Huawei, сочи анализ

Продажбите на iPhone на най-големия пазар за смартфони в света – китайския – продължават да намаляват, сочат данни на анализатораската компания Counterpoint, на които се позовава публикация на Ройтерс.

През 2018 г. делът на iPhone при смартфоните в ценовата категория 500-800 долара е намалял до 54,6%, в сравнение с 81,2% година по-рано. В същото време конкурентът Huawei е увеличил пазарния си дял в същата категория от 8,8% до 26,6%, сочат данните.

Много от купувачите в Китай не са склонни да платят 1000 долара за телефон. При това положение възниква силно търсене на смартфони в ценовия сегмент до 800 долара, в който са прицелени китайските производители, отбелязва Counterpoint.

Според представител на Xiaomi, много от потребителите, които обновяват своите смартфони, преминават от iPhone към китайски марки и само малка част от тях избират отново устройство на Apple.

Китайските потребители на iPhone започват да купуват Huawei, заради увлечението си по селфи снимките и висококачествените камери, коментира шеф на компанията Huishoubao, която се занимава с изкупуване и продажби на употребявани смартфони.

Коментар