IBM напуска значим пазарен сегмент

Нюйоркска компания придоби платформата за маркетинг решения на IBM (източник: CC0 Public Domain)

IBM се оттегля от пазара на софтуер за автоматизация на маркетинга и продажбите. ИТ корпорацията продаде своята маркетингова платформа на частната инвестиционна фирма Centerbridge Partners от Ню Йорк, съобщи CRN.

Съгласно споразумението от четвъртък, Centerbridge Partners придобива IBM Marketing Platform и други продукти на IBM за насърчаване на продажбите. Очаква се сделката да бъде финализирана до края на 2019 г., но стойността й не се съобщава.

След придобиване на активите на IBM, новият собственик Centerbridge Partners ще създаде на тяхна база компания, която ще разработва решения за мениджърите по маркетинг и реклама. Главен изпълнителен директор на новата компания ще стане Марк Симпсън, който в момента ръководи подразделението на IBM за маркетингови решения.

През декември 2018 г. IBM обяви, че продава части от бизнеса си на индийската компания HCL Technologies за сумата от 1,8 млрд. долара. Сред продадените активи бяха флагманската платформа за електронна търговия IBM WebSphere и още няколко технологии за автоматизация на маркетинга.

Коментар