Apple Music изпревари Spotify по ключов показател в САЩ

През февруари Apple Music е имала 28 млн. платени абонати на територията на САЩ (източник: Apple)

Броят на платените абонати на Apple Music за първи път превиши този на конкурентната услуга Spotify сред потребителите в САЩ, но шведската компания остава с повече потребители като цяло, съобщи Уолстрийт Джърнъл.

През февруари Apple Music е имала 28 млн. платени абонати на територията на САЩ, в сравнение с 26 млн. за Spotify. Съгласно доклада, услугата на Apple привлича по-активно абонати, отколкото основния си конкурент – с ръст от 2,6-3% на месец спрямо 1,5-2%. Темповете на ръст на световния пазар са съответно 2,4-2,8% срещу 2-2,3%.

Същевременно обаче, общият брой на абонатите на Spotify е значително по-голям. Твърди се, че към края на първото тримесечие стрийминг услугата са ползвали 220 млн. души.

Spotify се появи на пазара през 2006 г., докато Apple Music е активна от 2015 г. Наскоро шведската компания подаде жалба срещу Apple в антимонополните органи на ЕС, като я обвини, че нарушава конкуренцията с правилата, заложени в своята поточна услуга.

Коментар